…Skrivena blaga mista moga…
projektni dan…

Mjesto održavanja: Solin, antička Salona, predio Manastirine
Vrijeme održavanja: 2.6. (srijeda, od 18.00-21.00)
Organizator: Centar izvrsnosti SDŽ
Suorganizatori:

Splitsko-dalmatinska županija

Grad Solin

Javna ustanova u kulturi Zvonimir

Muzej hrvatskih arheoloških spomenika

Ciljevi –predstaviti učeničke projekte
– motivirati sudionike na uključivanje u aktivnosti programa Čuvari baštine i razvoj projektnih prijava u okviru Natječaja za 2022. godinu.
– osigurati diseminaciju (širenje rezultata) projekata iz programa
– podići vidljivost programa Čuvari baštine i broj projektnih prijava.
Sudionici 29 učeničkih timova

Program konferencije „Skrivena blaga mista moga“. Klikom na naziv projekta možete vidjeti kratku prezentaciju projekta.

RB. Termin Škola Projekt Koordinator/mentor
0 18:00 Pozdravni govori i uvod
1. 18:10 OŠ “Srinjine” Dioklecijanov perivoj Milica Josipović
2. 18:15 Osnovna škola Gradac Kil’ Jadrana – kil’ duhana Branka Perić
3. 18:20 Osnovna škola kneza Trpimira Lažani u novom ruhu Ružica Ivanković Ciotti
4. 18:25 Osnovna škola Josipa Jovića Izložba slika “Obnovljena crkva sv. Ante u Svibu” Zvonimir Štrljić
5. 18:30 Osnovna škola Vjekoslava Paraća Salona “Trag u prošlosti – korak prema budućnosti” Daria Jelić
6. 18:35 Osnovna škola Silvija Strahimira Kranjčevića; BUNARI BLIZNICE – VODA KOJA ŽIVOT ZNAČI Ivana Babić
7. 18:40 OŠ dr. Franje Tuđmana Zavičajna slikovnica Crna vila, Šakan i Šorko Gorana Babić
8. 18:45 OŠ braće Radića, Bračevići VIRTUALNA NOĆ MUZEJA -Putevima župe Crivac Alenka Miljević
9. 18:50 Osnovna škola kraljice Jelene-Solin Bunari i česme u mome mistu Dubravka Mišadin
10. 18:55 Osnovna škola Petar Berislavić Trogir Inamorajen śe tebi grade! Ana Jerković i Anamarija Botić
11. 19:00 Osnovna škola Trilj Nutjak – Kamena školjka, čuvarica prošlosti Ana Ćaleta
12. 19:05 OŠ Bijaći, Kaštel Novi Bijaći – od sv. Marte do sv. Nofra Petar Perić
13. 19:10 Osnovna škola Milana Begovića Vrlika – čarobna kolijevka Antonija Kekez
14. 19:15 OŠ Manuš Manuš stari težački Dragica Reljić
15. 19:20 OŠ Mejaši Splitsko polje Ana-Mari Marčić i Marija Zubin
16. 19:25 OŠ Slatine Prizidnica srca moga Ljiljana Jelinić
17. 19:30 OŠ Lokve Nevidljivi Split Marita Maleš
18. 19:35 OŠ Vis Tragom stare peći- Pećarica Maja Dumančić
kratka pauza
19. 19:50 Srednja škola Braća Radić Kaštel Štafilić Spolije Radojka Hrgović
20. 19:55 Srednja škola Ivana Lucića – Trogir Balature moga grada Nikolina Vukman
21. 20:00 Škola likovnih umjetnosti, Split Kamenim koracima staroga Splita Julijana Voloder
22. 20.05  Škola likovnih umjetnosti, Split Prethodnici današnjice Željka Milošević Paro
23. 20:10 Srednja škola Bol Legenda o “Palocu” Ivana Radolfi
24. 20:15 Srednja škola Hvar Korak za For Kristina Ćubić
25. 20:20 Zdravstvena škola Šumsko blago Mirjana Gaćina Bilin
26. 20:25 I. GIMNAZIJA SPLIT Split, je t’aime Josipa Vujčić
27. 20:30 INDUSTRIJSKA ŠKOLA Štorija o zaboravljenoj Sutrojici Ivana Vojnović
28. 20:35 II. gimnazija Sustipan – tihi čuvar gradskih uspomena Magdalena Mrčela
29. 20:40 Prirodoslovna škola Split Od Kapljice do Crkvice – Čudo svetog Duje Dorotea Grgatović i Iliana Gudelj

Sažetak konferencije

Predstavljanje projekata po školama

OŠ Srinjine

Projekt “Dioklecijanov perivoj” sastoji se od dva dijela. Prvi dio je zamišljen kao znanstveno- istraživački. Prema legendama, car Dioklecijan je dolazio u lov u Vilar, u mjesto Srinjine i ondje imao vilu. Na mjestu zvanom Lišće, blizu župske crkve u Srinjinama, gdje se našlo starih predmeta, bijaše Dioklecijanov perivoj, gdje se često zadržavao prije nego li je sagradio palaču u Splitu. Tu je imao i ribnjak za gojenje riba, odakle je navodno prenio i najbolji materijal za izgradnju palače u Split. Naša zadaća je istražiti gdje je mogao biti taj perivoj u kojem je najviše uživala njegova kćer Valerija hraneći ribice i jedući trešnje. Poznato je da je car bio obožavatelj kupusa, a njegova žena i kćer su uživale u mirisima bilja, od kojeg su mještanke radile kulinarske, ljekovite, kozmetičke i druge pripravke. Drugi dio projekta je splet novinarskih, literarnih, likovnih i praktičnih (priprema kulinarskih specijaliteta, izrada jednostavnih kozmetičkih i ljekovitih proizvoda od bilja)ostvarenja na temu boravka cara Dioklecijana u perivoju u Srinjinama

Putem poveznice https://youtu.be/e8jThhyFoDc možete vidjeti naš videouradak koji je objavljen i na web stranici naše škole.
Reportaža i/ili članci o cijelom projektu su objavljeni putem nekoliko medija.
Gostovali smo uživo u emisiji „Zdravi bili, Dalmacijo“ na TV Jadranu https://www.youtube.com/watch?v=3K7aNKHjMig , a TV Dalmacija je snimila reportažu iz Srinjina koja je objavljena u sklopu obrazovne emisije „Školski primjer“ https://www.youtube.com/watch?v=K2FGqZwLi8w .
Slobodna Dalmacija https://slobodnadalmacija.hr/split/pogledajte-fantastican-video-koji-su-u-obliku-novinarske-reportaze-izradili-ucenici-os-srinjine-o-usmenim-predajama-o-caru-dioklecijanu-1097891 , Dalmacija danas https://www.facebook.com/266360933785183/posts/1200804557007478/ i Dalmacija news https://www.facebook.com/101987569877234/posts/4016697538406198/ su objavili članke na svojim portalima.

OŠ Gradac

Povijest soli je zapravo i povijest čovječanstva jer, osim što regulira niz procesa u ljudskom organizmu te služi kao sredstvo za konzerviranje hrane i dodatak u prehrani stoke, ona je duboko ukorijenjena u čovjekovu kulturu, gospodarstvo, društvene odnose, politički razvoj… Često je nazivana ”bijelim zlatom”, zbog koje su se vodili ratovi, a njena proizvodnja je obično stavljana pod državnu kontrolu.
Zbog povoljnih klimatskih uvjeta, visokog postotka saliniteta u moru te mnogih plitkih luka i zaljeva na našoj obali, proizvodnja soli je započela još u pretpovijesno vrijeme, a najstariji zapis o našim solanama datira iz 542. godine. Sol je bila neophodna za distribuciju mesa i ribe na udaljenija tržišta, a također je služila i za trgovinu sa zaleđem te bila jedan od glavnih izvora prihoda mnogih naselja na našoj obali. O važnosti proizvodnje soli za gospodarstvo najbolje svjedoči podatak da je u XV. st. sol donosila četvrtinu svih prihoda Mletačke Republike, a njenu su proizvodnju osvajači naših prostora stavljali pod strogu državnu kontrolu.
Osim velikih solana, na našoj obali je postojalo još niz malih solana čije je postojanje do danas ostalo nepoznato široj javnosti, a o čemu svjedoče i brojni toponimi: Soline, Slanac, Slano… Predmet našeg interesa je proizvodnja soli na području Općine Gradac, gdje se sol proizvodila u nekoliko manjih solana, ali i u domaćinstvima. Pretpostavlja se da je najstarija solana na području Općine Gradac izgrađena na mjestu na kojem se nalaze ostatci rimske vile. U sjećanju najstarijih stanovnika, sol je bila vrijedna poput novca te predstavljala vrijedno sredstvo razmjene pri čemu su važnu ulogu imale žene. U prilog tome govori i uzrečica koja je bila uvriježena u Gradcu: ”Kil duvana – kil Jadrana”. Nažalost, tradicija proizvodnje i trgovine solju je malo poznata ne samo u široj javnosti, nego i stanov
nicima Općine Gradac, kao i njezinim gostima.

-postavljena trojezična info ploča dimenzija 90 x 60 cm (na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku) u Gradcu s podacima o solanama i trgovinom solju u Gradcu u prošlosti, kao i svjedočenjem dvije kazivačice – projekt je početkom travnja prezentiran načelniku i predsjedniku TZ Općine Gradac koji su prihvatili prijedlog o postavljanju ploče, kao i predloženi dizajn ploče; SWAY prezentacija koja uključuje 2-3 kratka filma; simulirana proizvodnja soli u školi putem “mini solane”; izrađeni letci s tekstom na više jezika (4-5) koji bi se u prostorima TZ dijelili kao suveniri posjetiteljima Općine Gradac, SWAY prezentacija postavljena na web stranicama Općine Gradac i TZ Općine Gradac.

O projektu su objavljena: -dva članka u Slobodnoj Dalmaciji (podlistak Makarskoj kronici) 

-dva članka na portalu Rogotin (poveznice: http://www.rogotin.hr/2021/04/03/os-gradac-predstavljen-projekt-kil-duvana-kil-jadrana/     

http://www.rogotin.hr/2020/12/18/os-gradac-izabrana-dva-projekta-na-natjecajima-centra-izvrsnosti-splitsko-dalmatinske-zupanije/  

-dva gostovanja na Radiju Makarska rivijera-dva članka na web stranici škole (http://os-gradac.skole.hr/?news_id=1668#mod_news

http://os-gradac.skole.hr/?news_id=1641#mod_news) – objava na FB stranici TZ Općine Gradac (https://www.facebook.com/150339515015922/posts/3916631738386662/)

OŠ KNEZA TRPIMIRA

Lažani u novom ruhu
Projekt „Lažani u novom ruhu“ namijenjen je je učenicima Osnovne škole Kneza Trpimira koji pohađaju razne izvanastavne aktivnosti i/ili dodatnu nastavu različitih predmeta.
Našu školu pohađaju učenici s područja Kaštel Gomilice i Kaštel Kambelovca. Jezgru današnjeg Kaštel Kambelovca stvorilo je stanovništvo podskozjačkih naselja Lažani i Kruševik bježeći pred Turcima.
Naselje Lažani spominje se već u Trpimirovoj darovnici iz 852. g. koja je i simbol naše škole. Trpimirova darovnica datirana je 4. ožujka te stoga i Dan škole slavimo na taj datum koji je ujedno i Dan grada Kaštela.
Na području nekadašnjeg naselja Lažani na istaknutoj hridi brda Kozjak, zvanoj Krug, nalaze se Crkva sv. Mihovila iz 12. stoljeća te kula stražarnica, jedina sačuvana kozjačka kula, iz razdoblja mletačko-turskog razgraničenja iz 15.-16. stoljeća. Kula i crkva upisane su u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske.

Motivi za pokretanje projekta su povezivanje manje poznate kulturne i povijesne baštine te njezina implementacija u nastavi, ali i popularizacija pješačenja te poticanje učenika na boravak u prirodi budući da je riječ o lokalitetu koji se nalazi na obroncima Kozjaka što je u doba digitalizacije značajno i potrebno za razvoj djece u fizičkom i psihičkom smislu.
Upoznavanjem kulturne baštine svog rodnog kraja učenici spoznaju njenu vrijednost te razvijaju ljubav i odgovoran odnos prema prošlosti i pomažu očuvanju identiteta našeg kraja.

Projekt će se provoditi nizom radionica s izradom maketa, modela, rječnika, lente vremena, didaktičkih igara i digitalnih sadržaja, scenskim nastupom te samostalnim iskustvenim radom u školi i muzeju te posjetima samog lokaliteta na padinama Kozjaka.

REZULTATI:

izrada digitalnog i tiskanog rječnika na čakavštini, izrada straničnika i memorijskih kartica, izrada modela Crkve sv. Mihovila od gline i lego kockica, markirani put do lokaliteta Lažani, izrada stripa i interaktivne karte, izrada web stranice projekta, izrađena lenta vremena na grani masline, snimljena rap verzija tradicionalne kaštelanske pjesme.

OŠ JOSIPA JOVIĆA, ARŽANO

Izložba slika “Obnovljena crkva sv. Ante u Svibu”

Crkva sv. Ante u Svibu sagrađena 1747. a do prije 16 godina je bila zaboravljena i polako propadala. Prije 14 godina Konzervatorski odjel u Splitu započeo je njenu temeljitu obnovu koja je pri samom kraju. Stoga će učenici svojim crtežima i slikama skrenuti pažnju javnosti i oteti zaboravu ovu jedinstvenu građevinu na ovim prostorima. 

REZULTATI:

Izložba učeničkih radova na temu interijera (ornament ) restaurirane crkvice u Svibu . Kao likovna problematika jest slikarska faktura , tekstura površine – analiza i proučavanje fragmenata ornamenta te njihovo prezentiranje kroz interpretaciju samih učenika i njihovih radova.Materijalizacija mini brošure te ako bude moguće izlaganje stručne osobe (restauratora) koja bi učenicima približila i dočarala sam proces obnove.

OŠ VJEKOSLAVA PARAĆA, SOLIN

Salona “Trag u prošlosti – korak prema budućnosti”

Salona – turistički poznat ali zanemaren arheološki lokalitet. Ideja projekta je ukazati na njezinu povijesnu i
kulturnu važnost. Cilj projekta je prikazati Salonu nekada (kroz povijest) i stanje u kojem se nalazi sada te kako
unaprijediti tj. poboljšati stanje lokaliteta i ukazati na njegov turistički potencijal i mogućnosti. Salona predstavlja kulturnu vrijednost za područje Solina ali i Splita jer je kolijevka antičke i starohrvatske povijesti toga područja. Učenici 7. i 8. razreda na dodatnoj nastavi izrađivati će sastavnice projekta. Samostalno (uz minimalno
koordiniranje nastavnice) učenici su smislili temu, dali prijedloge izvedbe projekta. Literaturu potrebnu za teoretski dio proučavati će samostalno ili u paru, kao i praktični dio projekta te će na dodatnoj nastavi iznositi svoje prijedloge, ideje i moguća poboljšanja. 

REZULTATI:

– Izrađena web stranica Salone sa sažetim prikazom svih najvažnijih lokacija; maketa Salone s preinakama koje bi uveli kao prikaz bolje turističke iskoristivosti lokaliteta. Mrežna stranica projekta: https://salonatragproslosti.com.hr/ ; na stranici se nalaz i fotografije makete te QR kod koji s makete vodi direktno na stranicu. Maketa će biti izložena u atriju škole. Projekt prezentiran na mrežnoj stranici škole: http://os-vparac-solin.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1655&mshow=1353#mod_news

OŠ SILVIJA STRAHIMIRA KRANJČEVIĆA, LOVREĆ

BUNARI BLIZNICE – VODA KOJA ŽIVOT ZNAČI

BUNARI BLIZNICE – VODA KOJA ŽIVOT ZNAČI je projekt kojem je cilj istraživanje i očuvanje povijesne, kulturne i prirodne vrijednosti lokaliteta Bliznice koji bi mogao postati edukativno-turističko izletište na području Zabiokovlja. U projektnim aktivnostima učenici bi korištenjem suvremene informacijske i digitalne tehnologije samostalno istraživali područje Bliznica kao povijesne, prirodne i kulturne cjeline te osmišljavali i izvodili tematske radionice za učenike i posjetitelje, a čiji je cilj poticanje pozitivnog odnosa prema kulturno-povijesnoj baštini te kroz pedagoško iskorištavanje i promidžbu bunara Bliznica razvoj i edukacijskog turizma. Rezultati istraživanja bi se između ostalog prezentirali i Konzervatorskom odjelu Ministarstva kulture Republike Hrvatske u svrhu prijedloga zaštite navedenog lokaliteta.

REZULTATI

Edukativna slikovnica u digitalnom i tiskanom izdanju; Poveznica za digitalnu slikovnicu – https://online.fliphtml5.com/rwpta/hicu/ Proizvodi sadržajem i tematikom vezani za projekt – sadržaj slikovnice (mirisna ulja i vrećice, melemi, bomboni, čips i računalna igrica. Poveznica za računalnu igricu – http://os-sskranjcevica-lovrec.skole.hr/upload/os-sskranjcevica-lovrec/newsattach/236/Dir_po_Lovrecu.pps Poveznica za biciklističku stazu – http://os-sskranjcevica-lovrec.skole.hr/skola/u_eni_ka_zadruga_ludrum/zanimljivosti/projektne_aktivnosti?news_hk=5409&news_id=249&mshow=820#mod_news

Proizvodi predstavljeni prigodnim katalogom; Poveznica za digitalni katalog – https://online.fliphtml5.com/rwpta/jfaa/; Prezentacija projekta i lutkarsko-dramsko uprizorenje slikovnice u prigodi proslave Svjetskog dana voda, 22. ožujka; Video prezentacija projekta na you tube kanalu UZ LUDRUM – https://www.youtube.com/watch?v=_1BJQ-DliZA . Projekt je predstavljen na web stranici http://os-sskranjcevica-lovrec.skole.hr/skola/u_eni_ka_zadruga_ludrum/zanimljivosti i facebook stranici UZ LUDRUM https://www.facebook.com/ucenickazadruga.ludrum . Proglašenje lokaliteta zaštićenim kulturnim dobrom – https://registar.kulturnadobra.hr/#/details/Z-7346
Članci o projektu: http://lovrec.hr/projekt-lovreckih-ucenika-odabran-na-natjecaju-cuvari-bastine/; http://www.imotska-krajina.hr/projekt-lovreckih-ucenika-odabran-na-natjecaju-cuvari-bastine/ ; https://www.dalmacijadanas.hr/uspjeh-lovreckih-ucenika-njihov-izvrsni-projekt-odabran-na-natjecaju-cuvari-bastine/;
https://dalmatinskiportal.hr/energija-i-ekologija/cuvari-bastine-odabran-projekt-ucenika-iz-lovreca/97972 ; https://radioimotski.hr/2021/05/31/osnovnoskolci-iz-lovreca-osmisljavaju-turisticku-ponudu-zabiokovlja/

OŠ DR.FRANJE TUĐMANA, BRELA

Zavičajna slikovnica Crna vila, Šakan i Šorko

Djeca istražuju lokalnu povijesnu i kulturnu baštinu ( gotovo zaboravljene legende o Crnoj Vili, Šakanu i Šorki) vezanu za lokalitete Vruje, Kamena Brela i samog mjesta Brela. Ove legende vezane su uz lokalnu nepokretnu baštinu-srednjovjekovnu nekropolu s južne strane groblja kraj crkve Sv. Stjepana u Donjim Brelima, arheološku zonu Stomarica, Gradinu iznad Škrabića u Gornjim Brelima, prapovijesni lokalitet oko crkve sv. Ilije u Gornjim Brelima, srednjovjekovna groblja kraj sv. Kaje na Nevisti, oko crkve sv. Nikole u Gornjim Brelima, srednjovjekovna naselja Zabrdo, Besidišće I Klešići u Gornjim Brelima te prostor Vruje.

Učenici će pobliže upoznati zavičajnu tradiciju (edukativna slikovnica u službi promicanja zavičajne baštine). Namjena projekta je kod učenika i pripadnika lokalne zajednice poticati i njegovati poštovanje prema zavičaju i zavičajnoj baštini kao i razvijati dječju kreativnost. Također se kod učenika ovim projektom potiče razvoj drugih triju vještina 21.stoljeća: suradnja, komunikacija i kritičko mišljenje. Ovaj projekt proveli bismo i s ciljem poticanja interesa šire javnosti za kulturne lokalitete u Brelima što bi moglo rezultirati nekim novim budućim projektima na ovu temu na regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini ( npr. Erasmus). Time bismo zavičajnu baštinu ujedno i spasili od zaborava i predstavili je i na široj razini od lokalne. Međunarodnim projektima na ovu temu bi se provodila i promocija naše lokalne zajednice u svijetu.

REZULTATI:

Rezultati projekta su: slikovnica ( izašla iz tiska), učenička ppt prezentaciju i video uradak koji prikazuju kako je tekla izrada same slikovnice ( https://youtu.be/SXs5odNqbIY) kao i interaktivnu mapu lokaliteta uz koje su predstavljene legende vezane ( https://view.genial.ly/60a54ab2de18f10d447fe768/interactive-image-breljanske-legende.) Projekt je predstavljen na školskim mrežnim stranicama ( http://os-drftudjmana-brela.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1004&mshow=754#mod_news ) kao i na Facebook stranici Dalmacija Storytelling (https://www.facebook.com/DalmacijaStorytelling ). Također je projekt predstavljen i na lokalnom portalu Makarska danas ( https://makarska-danas.com/cuvari-bastine-breljanski-ucenici-izradili-slikovnicu-o-legendama-crnoj-vili-sakanu-i-sorku-koja-ce-se-dijeliti-po-hotelima/ ) te na mrežnim stranicama TZ Brela ( https://brela.hr/hr/739/slikovnica-breljanske-legende-odabrana-za-financijsku-potporu-od-strane-centra-izvrsnosti-sdz ) te na Facebook stranici TZ Brela Brela Events ( https://www.facebook.com/BrelaEvents/posts/3719016748202941)

https://www.artsteps.com/embed/60966943671130ac19946144/1280/720

OŠ BRAĆE RADIĆA, BRAČEVIĆ

VIRTUALNA NOĆ MUZEJA -Putevima župe Crivac

U sklopu Virtualne noći muzeja učenici će u projektnom zadatku Putevima župe Crivac istražiti povijest crkvi, njihove nazive te koji se vrijedni predmeti u njima nalaze kao i koji su dijelovi crkve posebno vrijedni i zanimljivi. Crkve koje se nalaze u sklopu župe Crivac su: crkva svetog Marka, Crivac, crkva svetog Ivana Krstitelja, Ramljane te crkva Gospe Snježne, Postinje Donje.
Učenici će rezultate svoga istraživanja prikazat kroz fotografije i video priče koje će postaviti na interaktivnu geografsku kartu, a prezentirat će se u sklopu Virtualne noći muzeja na mrežnim stranicama škole. Projekt će se provoditi na području Dalmatinske zagore u školi koja ima status planinske škole s otežanim uvjetima rada, a uključivat će prikupljanje materijala za očuvanje tradicionalnog govora, prirodne baštine kroz foto dokumentaciju, kulturno-povijesnih spomenika kroz fotografiranje i istraživački rad o crkvama i njihovoj arhitekturi, sakralne običaje te tradicionalna jela.

REZULTATI

Digitalna izložba (tri interaktivna videa), makete crkvi u različitim materijalima, digitalni materijali o izradi maketa, izložba radova u župi Crivac , objava na školskim web stranicama o projektu u sklopu Virtualne noći muzeja, objava o provođenju projekta na izvnnastavnoj aktivnosti na školskim web stranicama INA – Domaćinstvo, objava o završetku i rezultatima projekta na web stranicama škole,

Virtualna noć muzeja Izložba u župnom dvoru

OŠ KRALJICE JELENE, SOLIN

Bunari i česme u mome mistu

Etno grupa Mali čuvari baštine, učenici Osnovne škole kraljice Jelene – Solin, u šk.god. 2020./21.provode projekt Moje misto malo i u okviru njega pod projekt Bunari i česme u mome mistu . To je projekt u kojem će učenici pod mentorstvom razredne učiteljice istraživati prirodne izvore vode na području grada Solina kao i ona mjesta koja su stanovnici iz daleke prošlosti otkrili i zaštitili kao posebne lokalitete u obliku bunara i česmi, a koji su se održali do danas. Isti su malo poznati široj javnosti što će učenici provjeriti anketom svojih roditelja i bližnjih koji žive ili su nekad živjeli na ovom području.
Učenici će proučiti njihovo trenutno stanje na osnovu osobnog promatranja te mišljenja vlasnika kao i iskaza stručne osobe – arheologa. Na taj način istražit će izgled i stil gradnje bunara u koje se sakupljala slatka voda, njihovo čišćenje, odnosno održavanje; vrijeme nastanka tih građevina ¸te njihovu važnost za stanovnike nekad, ali i važnost očuvanja danas i za buduće naraštaje. S obzirom na blizinu morske vode, istražit će utjecaj prodiranja mora na do danas postojeće bunare i česme. Vodit će bilješke o uporabljivosti pojedinih bunara i česmi danas. Pokušat će izraditi mapu s oznakom lokacije pojedinog bunara ili česme. Kako je šire područje grada Solina podložno utjecaju rijeke Jadro, istražit će se mogućnosti iskopa i izgradnje novih bunara . Istaknut će se problem modernog doba u betonizaciji i izgradnji, a da se pri tom ne uvažavaju prirodni tokovi.
Bunari i česme su tradicijski objekti na koje se dolazilo ne samo po vodu kao izvor života , nego i da bi se susrelo bliže i dalje susjede te saznalo neku novost ili ćakulu, a nerijetko se u blizini prala odjeća i posteljina. Česma ili bunar su tako postajali preteče današnjih stranica društvenih mreža, mjesto susreta i razmjene informacija.

Učenici 2.d OŠ kraljice Jelene, Solin članovi etno grupe Mali čuvari baštine, tijekom protekla dva mjeseca radili su na projektu Bunari i česme u mome mistu.
REZULTATI:
– Izrada mape nalazišta bunara i česmi u Vranjicu
– Izrada modela bunara
– Izlaganje modela u atriju škole
– Tiskanje brošure (podjela roditeljima, učiteljima, Turističkoj zajednici grada Solina)
– Priprema i snimanje zvučnog zapisa s predstavljanjem spoznaja
– Objava zvučnog zapisa u virtualnoj učionici (Teams)
– Objave na mrežnim stranicama OŠ kraljice Jelene
http://os-kraljicejelene-solin.skole.hr/
– Očekuje se objava priloga u školskom listu Solinčica

OŠ PETAR BERISLAVIĆ, TROGIR

U našoj školi imamo niz izvannastavnih aktivnosti koje pružaju učenicima mogućnost sudjelovanja u željenim dramskim, povijesnim, likovnim i sličnim grupama koje potiču ideju stvaralaštva, razvoja učeničkih talenata te odgojnih vrijednosti. U cilju ostvarivanja aktivnosti projekta učitelji će kroz netradicionalne oblike podučavanja, odnosno usmjeravajući se na stjecanje kompetencija učenicima potrebnih za cjeloživotno učenje i kroz mentorski rad voditi timove učenika (od 1. do 8. razreda) u projektu Inamorajen śe tebi grade! (Divim se tebi grade).

TIMOVI I PLANIRANI PRODUKTI:
Povijesna grupa – istraživat će lokalitete i povijesne činjenice vezane za odabrane skrivene znamenitosti grada Trogira – tajnoviti incidenti vezani za venecijanske lavove, umjetničko blago skriveno u samostanu Sv. Nikole i samostanu Sv. Dominika, sjećanja zavjetne crkve Sv. Sebastijana, priča o trogirskom rafiolu i uspomene na trogirskoj cakavici . Produkti su fotografije znamenitosti, kratki opisi povijesnih detalja.
Dramsko-recitatorska – proučavat će, pisati i recitirati pjesme na zaboravljenoj trogirskoj cakavici i na taj način njegovati dijalektalni izričaj koji sve više nestaje, a koji na poseban način dočarava i priča o prošlosti grada Trogira.
Glazbena grupa – učenici će istraživati i proučavati zaboravljenu glazbu grada Trogira te će se i sami okušati sviranju i pjevanju pjesama, kao i osmišljavanju novih stihova i notnih zapisa na temu skrivenih blaga Trogira.
Eko grupa – izrađivat će kalupe u obliku znamenitosti grada Trogira (crkva Sv. Sebastijana, trogirski rafiol, blago samostana Sv. Nikole) i kreirati promotivne ukrasne magnete.
Likovna – raznim tehnikama na djeci i mladima blizak i privlačan način oslikat će izabrane znamenitosti materijalne kulturne baštine.
Informatička – izradit će digitalnu mapu Skrivena blaga mista moga s fotografijama i tekstom o skrivenim znamenitostima grada Trogira koje će učenici proučavati te oblikovati završni promotivni video i elektroničku brošuru s projektnim aktivnostima učenika.

REZULTATI:

Promotivni film Inamorajen śe tebi grade! (Divim se tebi grade)
E-brošura Kamen, vrime, moj grad i ja…
Interaktivna mapa Skrivena blaga mista moga
Suveniri na temu skrivenih blaga Trogira
Recitacije i pjesme na trogirskoj cakavici
Likovni prikaz znamenitosti Trogira

VIDEO INTERAKTIVNA MAPA E-BROŠURA

OŠ TRILJ

Nutjak – Kamena školjka, čuvarica prošlosti

Srednjovjekovna utvrda Nutjak izgrađena je u drugoj polovici 15. stoljeća, nizvodno od grada Trilja, na veličanstvenoj litici na desnoj obali rijeke Cetine. Sada je utvrda u lošem stanju, ali unatoč tome, svojim položajem, atraktivnošću i pogledom na kanjon rijeke Cetine privlači pozornost i interes mještana, slučajnih prolaznika i turista. Budi maštu i tjera na zamišljanje kako je izgledala u najboljim danima. Utvrda ima značajnu povijesnu vrijednost za triljski kraj, a prati je i vrlo zanimljiva legenda o graditelju utvrde knezu Žarku Dražojeviću i njegovim gavranima. Pogled s utvrde je veličanstven kao i priroda koja ju okružuje. Sve navedeno temelj je za jednu predivnu turističku priču i ponudu.
Projekt će raditi učenici 2. a razreda OŠ Trilj sa svojom učiteljicom Anom Ćaleta i suradnicom u projektu, učiteljicom Antonijom Marasović. Smatramo kako treba provesti temeljito istraživanje o utvrdi i prezentirati je široj javnosti na kvalitetan i zanimljiv način. Interes planiramo pobuditi kratkim promotivnim videom, odnosno videomamcem. Zainteresiranima želimo zadovoljiti apetite pisanim i slikovnim zapisima o utvrdi, zanimljivim digitalnim materijalima i razglednicama, a za mlađe posjetitelje pop up bojankom i slikovnicom o Nutjaku.

REZULTATI:

POP UP slikovnica ; Legenda o Nutjaku ; okvir za slikanje u prirodnoj veličini “Postani Žarko Dražojević”, bookmarkeri na temu Nutjaka, likovni i literarni radovi, poveznica na prezentaciju ; Memory ; Puzzle; Križaljka

OŠ BIJAĆI, KAŠTEL NOVI

Bijaći – od sv. Marte do sv. Nofra

Tema i prostorni obuhvat projekta odnosi se na povijesni lokalitet Bijaća u Kaštelanskom polju. Prostor obuhvaća lokalitete srednjovjekovnih crkvica sv. Marte u podnožju i sv. Nofra (sv. Onofrije) na brežuljku Veliki Bijać (208 m n.v.). Obje crkvice su kamene tradicijske gradnje. Unatoč velikoj lokalnoj ali i nacionalnoj važnosti (kneževsko i kraljevsko dobro od vremena Trpimirovića) područje srednjovjekovnih Bijaća je potrebno češće prezentirati jer su lokaliteti rijetko zastupljeni u medijskom prostoru ili svijesti stanovnika našega kraja kao važno kulturno dobro i dio našeg identiteta. Cijeli prostor je krajobrazno zanimljiv, jer su navedeni lokaliteti uklopljeni u kulturni krajolik (suhozidi kao kulturno dobro). Zanimljivost našeg projekta je i poveznica lokaliteta crkvice sv. Marte i sv. Nofra a to je pješačka staza koja velikim dijelom prolazi između suhozida te dijelom kroz još uvijek očuvanu prirodu. Zbog toga nam je i cilj privući veći broj posjetitelja na oba lokaliteta, upoznati ih s njihovom vrijednošću i važnošću u hrvatskoj povijesti kroz utvrđene povijesne činjenice, omogućiti im nesmetanu komunikaciju kroz šetnju krajolikom uz upoznavanje cijelog područja povijesnih Bijaća. Svakako treba istaknuti i održivost ovog projekta koji ne bi trebao biti kratkoročan, nego dugoročna ideja koju namjeravamo razvijati u suradnji s lokalnom zajednicom s ciljem kulturne i prirodne revitalizacije ovog, velikim dijelom zanemarenog dijela Kaštelanskog polja, koji sadrži važne turističke razvojne resurse. Sve aktivnosti koje se budu provodile su provedive od strane samih učenika, jer je svrha jačanje poduzetnosti, inicijative te organizacijskih vještina, pod mentorstvom njihovih učiteljica i učitelja. Spoj povijesti i kulture, očuvanje baštine i prezentiranje lokaliteta, osnaživanje svijesti i identiteta, održivi razvoj, suradnja s lokalnom zajednicom ono je što bi učenici kao čuvari baštine trebali ostvariti kroz ovaj projekt.

REZULTATI:

– web stranica projekta https://sites.google.com/view/odsvnofradossvmarte/o-projektu https://earth.google.com/earth/d/13CI4Gj2IPiTOaYCbkOR-2snleh_r0eIn?usp=sharing video hodograma aktivnosti, virtualna izložba likovnih radova učenika, izložba likovnih učeničkih radova u školskom predvorju, digitalna brošura projekta, brošura, učeničke prezentacije, Kahoot kviz, oglasna ploča. Projekt je predstavljen na školskim mrežnim stranicama: http://os-bijaci-kastelnovi.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1732&mshow=1753#mod_news http://os-bijaci-kastelnovi.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1723&mshow=1753#mod_news http://os-bijaci-kastelnovi.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1735&mshow=1753#mod_news http://os-bijaci-kastelnovi.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1734&mshow=1753#mod_news Projekt je predstavljen na Školskom portalu https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/ucitelji-stvaraju/vrednovanje-bastine-bijaca-kroz-tradiciju-i-nacela-odrzivog-razvoja/ Projekt je predstavljen na internetski stranicama http://www.kastela.com/2021/04/19/tko-su-kastelanski-cuvari-bastine-naseg-doba/ u vijestima Kaštelanska kronika (TV Jadran) https://vimeo.com/533893178

OŠ MILANA BEGOVIĆA, VRLIKA

Vrlika- moje misto malo

3.NAGRADA STRUČNOG ŽIRIJA U KATEGORIJI OSNOVNE ŠKOLE

Ime našeg mjesta je Vrlika.
Vrlika se može pohvaliti dugo očuvanom tradicijskom baštinom. Na sam vrh vrličke kulturne baštine spadaju vrlička narodna nošnja i nijemo kolo. To su naša tzv. ″blaga″.
Ovdje ćemo samo nabrojati još neka kojima se mislimo baviti u našem projektu: Kud “Milan Begović”, utvrda “Prozor”, Peručko jezero – Veslačka regata, Vrličke delicije – Vrlički uštipak, vrlički pršut, izvor Cetine – crkva sv.Spasa, Pločasti most, utvrda Prozor. seoski turizam i lokalni opg-ovci. Cilj ovog našeg projekta je: uočiti važnost očuvanja tradicije i kulturne baštine našeg kraja -učenje timskog rada kroz upoznavanje raznih priča i lokaliteta našeg kraja – učenje i razvoj poduzetništva -upoznavanje tehnika ručnog rada i izrade vrličke narodne nošnje -razvijati i njegovati radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, odgovornost, inovativnost, poduzetnost i snošljivost kroz samostalni, suradnički i praktični rad; -omogućiti stjecanje i primjenu znanja te razvoj sposobnosti bitnih za gospodarstvo i organizaciju rada; -razvijanje pozitivnog stava prema očuvanju prirode kao i njegovanje baštine i pučkoga stvaralaštva -stvaranje preduvjeta za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini -stjecanje radno-tehničkoga, ekološkoga, gospodarskoga, društvenog i etnoodgoja i obrazovanja te razvoj sposobnosti -korisno provođenje slobodnog vremena.

 

REZULTATI:

Rezultat našeg projekta biti će dostupan u digitalnom alatu Genially, gdje će biti dostupna interaktivna mapa sa svim obrađenim lokacijama (izvor rijeke Cetine, Česma – Ero s onoga svijeta, Pločasti most, crkva sv. Spasa, Gradina). biti će dostupni svi pripremljeni materijali koje će učenici i posjetitelji moći vidjeti. Razna promotivna videa, izložbe dječjih pjesama, razglednice sa oslikanim lokacijama.

FILM

OŠ MANUŠ

Manuš stari težački

2.NAGRADA STRUČNOG ŽIRIJA U KATEGORIJI OSNOVNE ŠKOLE

Nasuprot carevoj kasnoantičkoj vili s njezinim glasovitim Mauzolejom, Peristilom, hramovima, stoje skromne kamene kuće težaka. Središte je našeg zanimanja upravo taj Split izvan Palače, Split težačkih predgrađa. Njihova povijest za nas, Manušane, nije ništa manje uzbudljivija i zanimljivija od carske.
Ciljevi:
• otkriti i predstaviti zaboravljeni, težački Split čiji se tragovi mogu naslutiti u splitskim četvrtima: Manušu, Lučcu, Varošu i Dobrom. S obzirom na to da veliki broj učenika naše Škole dolazi s prostora gradskog kotara Lučac-Manuš, posebnu pažnju posvetit ćemo Manušu.
• poticati interes učenika za zavičajnu povijest te važnost očuvanja materijalne (kulturne) baštine.
Ovim ćemo projektom predstaviti materijalnu baštinu Manuša koja se ogleda u pučkoj kamenoj arhitekturi na koju se još uvijek može naići u ponekoj ulici. U starim splitskim predgrađima Varošu, Lučcu, Dobrom i Manušu uspjele su se, pred naletom betonizacije u 20. stoljeću, očuvati kamene pučke kuće. Učenici će svojim radovima (izrada crteža i modela, osmišljavanje turističkog vodiča, snimanje kratkog video uratka…) predstaviti pučku arhitekturu Manuša: težačku kuću s prvim i drugim podom, šufitom, konobom, balaturom, sularom, luminarom; turnjom, bunarom… Isto tako, pokušat ćemo i oživjeti duh težačkog Manuša kroz čitanje kratkih odlomaka iz knjige Smij i suze starega Splita Ivana Kovačića.
Ovo su neka (istraživačka) pitanja na koja će učenici kroz istraživačko učenje pokušati dobiti odgovore:
• Uključuje li turistička ponuda grada Splita posjet starim pučkim predgrađima gdje se još uvijek mogu naći ostaci pučkoga graditeljstva?
• Jesmo li svjesni kulturnog značenja starih pučkih predgrađa grada Splita?
• Koliko vlasti grada Splita posvećuju pažnju očuvanju kulturne baštine pučkog graditeljstva?
• Gdje možemo pronaći ostatke kamene pučke arhitekture u gradu Splitu?

REZULTATI:

– učenici su snimili dokumentarni film o povijesti Manuša, snimili su i izradili intervju sa stručnjakinjom za temu s kojom smo se bavili, etnologinjom-konzervatoricom Ivanom Radovani; učenici su izradili modele težačkih pučkeih kuća sa Manuša; izradili smo i brošuru o našem projektu u digitalnom alatu Canva;Film “Manuš stari težački: https://www.youtube.com/watch?v=YNi_cAiQQNM Brošura o projektu i projektnim aktivnostima: https://www.canva.com/design/DAEbF6H6Ejg/sWberb7QhRwawGCkUXJGpg/view?utm_content=DAEbF6H6Ejg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink Brošura Turistčki vodič https://www.canva.com/design/DAEdiobqAbg/VwFr9vOT4glFgrLpo7v0TQ/view?utm_content=DAEdiobqAbg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=homepage_design_menu; Book Creator: Palača Stock-Dujmović (fotografije učenika): https://read.bookcreator.com/cphG4rT_v7btEdm5lk89ODdJdbr59xyhUey1efZjMpg/o924bmaPS8SwVbMR3QlNkA; Manuš stari težački-fotografije učenika: https://padlet.com/dragica_reljic/6xethp7jaepelw15; Šetnja Manušom (fotografije učenika): https://padlet.com/dragica_reljic/r8va2jxuuaf3m6vh; Snimka kanal Manuš stari težački u Microsoft Teamsu: https://www.loom.com/share/dacf80e5fa7d444dbe507722036aa6b3; Web stranice škole: http://os-manus-st.skole.hr/manus_stari_tezacki

OŠ MEJAŠI

Projekt Splitsko polje je zamišljen kao istraživački rad učenika koji će kroz različite istraživačke metode, od usmene predaje do upotrebe IKT tehnologije rekonstruirati tj. oživjeti povijest kroz svoje radove. Učenici će prikazati „Splitsko polje“, odnosno svoj kvart Mejaše. Tijekom provođenja projekta kroz različite kreativne radionice, posjete lokalitetima ili kulturnim ustanovama učenici će upoznavati život splitskog težaka, poljoprivredne kulture koje je uzgajao, alate koje je koristio i način na koji se odijevao. Cilj projekta je široj javnosti dočarati tj. prikazati naš kvart Mejaše kao važan dio grada Splita, mjesto na kojem je bio izvor života tadašnje splitske zajednice koja je brojala znatno manji broj stanovnika u odnosu na današnju populaciju. Lokalitet kojeg učenici imaju u fokusu je u potpunosti izmijenjen u posljednjih 70ak godina i naš zadatak je da otkrijemo široj javnosti kako je izgledao tijekom 20. stoljeća. Učenici će svojim radovima, slikovnim prikazima, rekonstruiranim modelima alatki kojima se služio splitski težak i odjeće kroz različite digitalne alate, izložbe ili tiskane mini prospekte, široj javnosti prikazati svoj kvart.

REZULTATI:

InteraktivNa mapa u Genially digitalnom alatu:

https://view.genial.ly/605e2e1a22e8260d25454422/interactive-image-interactive-image

OŠ SLATINE

PRIZIDNICA SRCA MOGA

2.NAGRADA UKUPNO

1.NAGRADA STRUČNOG ŽIRIJA U KATEGORIJI OSNOVNE ŠKOLE

Stvaranjem informativno-promotivnog filma Svetište Gospe od Prizidnica, obogatit ćemo turističku ponudu našega mjesta. Originalne fotografije i videa snimljena dronom – praćena učeničkom naracijom i titlovana na engleskom jeziku, otkrit će širokoj publici jedinstvenu prirodnu ljepotu i kulturno-povijesni značaj ovoga skrivenog dalmatinskog bisera.
Svi učenici Škole sakupljat će stare fotografije, razgovarati sa starosjediocima, dok će četiri grupe s mentorima raditi na specifičnim zadatcima. Informatička grupa – radeći najzahtjevniji dio posla, objedinjavat će rad ostalih, te izraditi film kao finalni proizvod.
Cilj nam je izgrađivanje dječje samosvijesti, samostalnosti i stvaralaštva kroz upoznavanje, istraživanje, vrednovanje baštine, kao i njezino kreativno uklapanje u suvremeni, digitalizirani način života.
Istraživat ćemo Gospinu crkvicu s pripadajućim stambenim prostorom, u okviru širega kulturno-povijesnoga konteksta. Smještena je na nenaseljenoj jugoistočnoj strani Čiova, na strmim liticama nad morem, okružena mediteranskim raslinjem. Izgradili su je pustinjaci – poljički svećenici glagoljaši u 16.st., baš kao i čuvenu pustinju Blaca na otoku Braču. Slatinski pomorci, ribari i težaci Gospu su stoljećima darivali u znak zahvalnosti za ispunjene molitve, a vrijedne zavjetne darove sačuvali u crkvici.
U rujnu su naši učenici, nakon tradicionalne proslave Imena Marijina, samoinicijativno donijeli u školu brojne fotografije i video zapise iz svetišta – snimljene na ovogodišnjoj fešti pa ih izložili u atriju, komentirajući i uspoređujući. Premda često zalaze u Prizidnicu radi fotografiranja, šetnje ili molitve, na pitanja hodočasnika i znatiželjnih posjetitelja uglavnom ne znaju odgovore. Dolazimo na ideju da dublje uronimo u povijest svetišta, te svoja saznanja podijelimo sa širokom publikom.
Film ćemo objaviti na mrežnim stranicama škole, na slatinskom portalu, preko platforme e-Twinning ponuditi europskoj javnosti. Na našem postojećem suveniru – majicama s baštinskim motivima, dodat ćemo QR code s poveznicom direktno na ovaj promotivni film. Popularizirat ćemo ga također u radio/televizijskim emisijama. Koristit će ga turistički uredi, hoteli, privatni i
znajmljivači na svojim mrežnim stranicama/Facebooku.

REZULTATI:

– Snimljen je osamnaestminutni informativno-promotivni film Prizidnica srca moga o Svetištu Gospe od Prizidnica, Korištene su stare fotografije, učenički video uratci, snimke urađene školskim dronom. Film je titlovan na engleskom jeziku, a montiran u programu DaVinci Resolve 17. Dostupan je na You Tubu od 23.04.2021. (3625 pregleda u dva tjedna) https://www.youtube.com/watch?v=BsQPqzjKJ0M – QR kod s poveznicom na film, otisnut na majice s motivima crkvice Gospe od Prizidnica, predstavit ćemo kao mjesni suvenir na Županijskoj smotri učeničkih zadruga 2021. https://www.youtube.com/watch?v=ZaGy9w46mN4 – Tiskani su samoljepivi QR kodovi s poveznicom na film i polijepljeni po drvenim klupama uz svetište, kao i po mjestu. https://drive.google.com/file/d/1SHBElJ4v8ISXO24qrcmlG_X7ItbCjfRM/view?usp=sharing – Tiskani su promotivni plakati izrađeni u Piktochartu i postavljeni na najfrekventnija mjesta u Slatinama. https://drive.google.com/file/d/1AXmAAuHR90ODtyuA7Fhqh-r1jWhHl8MT/view?usp=sharing – Tiskane su promotivne brošure na engleskom jeziku za Turistički ured, izrađene u Canvi. https://drive.google.com/file/d/1qBpAuEZFRWSymkKeJX7pWWSeuxWvc7H7/view?usp=sharing – Izrađene su i šalice-suveniri za Turistički ured – s natpisom Prizidnica srca moga i s QR kodom (poveznica na film). https://drive.google.com/file/d/1LwNPth5dXQjvDVxe23ybcledvqf3ypcX/view?usp=sharing – Školski mrežni list Slatinko, s dodatkom Prizidnica srca moga, radi se u alatu Weebly, gdje se od rujna do svibnja slikom, riječju i učeničkim uratcima prate aktivnosti povezane s nastajanjem filma. Učenički video uratci su izrađeni u Canvi i Adobe Sparku. https://slatinko.weebly.com/prizidnica-srca-moga.html – Radio Split u emisijama Baština nedjeljom, emitira dvije polusatne reportaže o školi Slatine i ovome projektu, a sudjeluju svi sudionici projekta. https://radio.hrt.hr/radio-split/aod/bastina-radio-splita/379911/ – Radio Trogir predstavlja naš projekt kroz razgovor s mentoricom projekta. https://drive.google.com/file/d/12P2WxExfuPZPxd45dLr5k9n7zU72ERbY/view?usp=sharing – Travel Advisor piše o filmu i dijeli poveznicu https://travel-advisor.eu/prizidnica-svetiste-na-vrhu-otoka/ – Regionalni portal Dalmacija danas piše o našemu projektu. https://www.dalmacijadanas.hr/zapanjujuce-ucenici-iz-os-slatine-izradili-informativno-promotivni-film-o-svetistu-gospe-od-prizidnica/ – Trogirski portal objavljuje članak o filmu https://trogirskiportal.hr/ucenici-osnovne-skole-slatine-osmislili-zanimljiv-projekt/ – Turistička zajednica Splita postavlja naš film na svoju društvenu mrežu: Visit Split https://www.facebook.com/touristboardsplit/posts/1835407433289961 – Postavljamo projekt na eTwinning Live, kako bismo predstavili svoje i upoznali tuđe kulturno-povijesne znamenitosti. – Film je dostupan na Slatine, O.Čiovo https://www.facebook.com/slatineciovo/posts/10158000498865986 i na mrežnoj stranici OŠ Slatine http://os-slatine.skole.hr/ kao i na školskom Facebooku. – Podijeljen je i u Face grupama Učitelji i projekti, Školska zbornica, Engleski jezik i Nastavnici.org, – Podijeljen je i preko preko poslovne mreže Linkedin. https://www.linkedin.com/in/ljiljana-jelini%C4%87-75b43529/detail/recent-activity/ – U slatinskoj župnoj crkvi film će se prikazati mještanima u nekoliko navrata, nakon sv.misa, kad to dopuste epidemiološki uvjeti. – Planira se i mjesna izložba svih faza projekta kao i susret s mještanima i gostima u školskoj dvorani za priredbe, kad budu povoljni epidemiološki uvjeti.

OŠ “Lokve-Gripe” Split

NEVIDLJIVI SPLIT

Projekt je zamišljen kao učeničko istraživanje lokaliteta kvarta i grada koji su, po njihovom mišljenju, turistički vrijedni, ali nisu eksponirani. Nakon istraživanja, učenici će posjetiti i fotografirati lokalitete. Izradit će male brošure o nekoliko lokaliteta koje odaberu te će brošure pridružiti samostalno izrađenim uporabnim radovima – vješalice za ključeve.
Obzirom na položaj naše Škole, učenici svoje istraživanje započinju istraživanjem tvrđave Gripe, a zanimljivim smatraju i sljedeće lokalitete:
– Crkva i samostan sv. Marije u Poljudu,
– Mletački kaštel,
– Utvrda Karepića na Marjanu i
– Bastion Contarini.

REZULTATI:

Vješalice za ključeve – ukrašene aluminijskim pločicama s motivima inspiriranim na odabranim i obrađenim lokalitetima. Izložba radova u školi i muzeju ovisno o epidemiološkoj situaciji. Izrada brošura odabranih lokaliteta s pridruženim qr kodom koji otkriva više o pojedinom lokalitetu.

OŠ VIS

Tragom stare peći- Pećarica

Projekt se nadovezuje na projekt “Stari zanati moga kraja- pećarica”. Tada smo istražujući stare zanate našeg kraja otkrili da su stari Višani pekli kruh u posebnim pećima- građene u sklopu kućica s ložištem unutra, a tijelom van kućice. Neke su bile poput manjih kamenih kuća koje su se gradile izvan mjesta. U našem prvom projektu smo se bazirali na životu i radu posljednje viške pećarice (imali smo čak intervju sa njezinom kćerkom!) i izradi starog kruha s domaćim kvascem (eksperiment), a samu krušnu peć nismo previše proučavali. Otkrili smo da ih je Visu bilo desetak i da su dvije još negdje ostale barem djelomično. Cilj nam je ove godine istražiti same lokalitete, upoznati se sa načinom gradnje, korištenjem pa i pričama koje se vežu uz ove peći. To su bila mjesta okupljanja viških žena i mjesto gdje su se mogle čuti sve novosti. Zbog svoje posebnosti spominju se i u viškim narodnim pjesmama. Mjesta bi u dogovoru s turističkom zajednicom i Gradom Visom rado označili, očistili, pa – ako je moguće i djelom obnovili. Želja nam je ovaj zaboravljeni dio naše povijesti sačuvati od zaborava- info pločom, ali i pričom našim malih vodiča. Priče koje su vezane uz ovo posebno mjesto već imamo pa ne bi bio problem napraviti i turistički obilazak- prvo za učenike naše škole, a onda i za širu publiku.

Srednja škola Braća Radić Kaštel Štafilić Nehaj

Spolije – zaboravljeni svjedoci civilizacijskog kontinuiteta u Kaštelima

 

Prostor između Solina i Trogira ljudi su tisućljećima kultivirali i pretvorili u oazu ugodnog življenja. Izmjenjivale su se i prožimale civilizacije: antička, ilirska, slavenska…i ostavljale tragove u građevinama, dokumentima, zapisima, pričama, načinu života. O ostacima antičkog života, o crkvicama i dokumentima koji govore o vlasti hrvatskih knezova na ovim područjima, o srednjovjekovnim utvrdama, kaštelima, dvorcima Kaštela, relativno se dosta zna i u užoj i u široj zajednici. Međutim, o spolijama koje svjedoče o kontinuitetu života i prožimanju civilizacija na ovom području, malo se zna. Spolije su termin u arhitekturi koji označava ugradnju kamenih elemenata i dijelova skulptura kao građevnog materijala u nove kuće, zidove ili bilo kakve arhitektonske sklopove.
Spolija ima ugrađenih u zidove, kuće, crkve, spomenike u našem gradu i svjedoče o kontinuitetu civilizacija, suživotu i praktičnom životu na području grada Kaštela. Smatramo da su ti mikrolokaliteti skrivena blaga naših sedam mista, uglavnom nepoznata, a u kulturnom i turističkom smislu zanimljiva i atraktivna. Ovim projektom namjeravamo istražiti i dokumentirati spolije u svih sedam Kaštela. Projekt bismo provodili u nekoliko faza.
U prvoj će fazi projekta učenici i nastavnici proći kratku edukaciju u Muzeju grada Kaštela. Učenici će steći znanja o artefaktima koji postoje u našoj okolini, a nismo ih ni svjesni, a naučit će i komunicirati i surađivati sa stručnim djelatnicima muzeja.
Druga faza bit će istraživanje fundusa Muzeja te pretraživanje stručne literature na web stranicama i u Gradskoj knjižnici Kaštela, razmjena i razgovori o stečenim znanjima.
Terenski rad je sljedeća faza u kojoj će učenici obilaziti stare jezgre mjesta, crkve, groblja, zidove i popisivati i fotografirati spolije. Kontaktirat će lokalno stanovništvo u neposrednom kontaktu, preko društvenih mreža i lokalnih portala radi pomoći i suradnje. Tim kontaktima želimo osvijestiti mlade ljude o pripadnosti lokalnoj zajednici, ali i lokalno stanovništvo o vrijednostima i potrebi očuvanja artefakata kojih možda nisu ni svjesni.
U suradnji s djelatnicima muzeja pristupit će se pregledu, procjeni i sređivanju prikupljenih materijala.
Sve faze rada na projektu učenici će dokumentirati foto i video zapisima. Uz vodstvo profesorice Informatike učenici će izrađivati audio-vizualne uratke za web stranicu škole i društvene mreže.
Zadnja je faza projekta prezentacija projekta i rezultata istraživanja. Video i foto uratke o provedbi projekta učenici će predstaviti učeničkom, nastavničkom i vijeću roditelja. Sve će popratiti kratkim predavanjem, zanimljivim pričama s terena, dojmovima i iskustvima. Tako će učenici predstaviti svoja kreativna rješenja i naučiti pripremiti i održati javni govor te suvereno predstaviti svoj rad. Posljednja je aktivnost organiziranje izložbe fotografija u prostorima Muzeja grada Kaštela. Učenici će tražiti pomoć Turističke zajednice u promociji izložbe, osmislit će i izraditi plakat i pozivnice za izložbu. Cilj je ovih aktivnosti razvijanje kreativnosti i organizacijskih sposobnosti te svijesti da mogu sudjelovati u javnom i kulturnom životu lokalne zajednice.

 

REZULTATI:

VIRTUALNA IZLOŽBA – Spolije – zaboravljeni svjedoci civilizacijskog kontinuiteta u Kaštelima; izložba fotografija u dvorcu Vitturi u Kaštel Lukšiću kada epidemiološke okolnosti budu primjerene za organizaciju izložbe (fotografije tiskane i pripremljene za izložbu); predstavljanje filma o projektu

Srednja škola Ivana Lucića – Trogir

Balature moga grada

1.NAGRADA UKUPNO

2.NAGRADA STRUČNOG ŽIRIJA U KATEGORIJI SREDNJE ŠKOLE

Projekt ‘Balature moga grada’ zamišljen je kao usmjeravanje pažnje na gradske balature kao jedan dio starih dalmatinskih kuća, ulazna vrata sa malim balkonom i stepenicama, koji ostaje zanemaren u novijoj gradnji. Tradicionalne kuće su imale takav pristup gornjim etažama i balatura je ostala zauvijek simbol stare dalmatinske kuće. Trogir je stari grad koji je nekada bio prepun balatura, sada ih je manje ali još uvijek su tu. Opjevane su u starim pjesmama, dio su svake dalmatinske priče i stare slike, tako da smo odlučili pozabaviti se njima malo više. Projekt je osmišljen na način da prikaže sve dimenzije starih balatura, način gradnje, korištenje, očuvanje, uređenje, a zatim i spominjanje u literaturi, u pjesmama i pričama, a i u moderno obrađenoj glazbi današnjeg vremena, te naravno u očima običnog promatrača, u ovom projektu, učenika. Učenici će istražujući balature istraživati povijest svoga grada, način gradnje stare jezgre Trogira koja je u potpunosti zaštićen spomenik kulture, osvijestiti će jedan dio starog načina života svojih i naših predaka, te predočiti svima koji budu zainteresirani još jedan dio kulturne baštine našega Trogira koji je vrijedan očuvanja. Projektom želimo pokazati da stari način života, život na balaturama i oko njih, još uvijek živi, dijelom u realnom životu, a dijelom u poeziji, pričama i pjesmama.

REZULTATI:

VIDEOURADAK BROŠURA PLAKAT Digitalna izložba Majice i torbe s motivima balatura Knjiga dojmova

Škola likovnih umjetnosti, Split

Kamenim koracima staroga Splita

Projekt je zamišljen kao reprezentativna Izložba sa sudjelovanjem radova 17 učenika kiparskog dizajna. Pod zadanom temom “Skrivena blaga mista moga” istraživanjem , percipiranjem i sa inovativnim pristupom tehnologije u procesu rada , a nadahnuti arhitekturom starog Splita učenici bi tražili građevinske primjere nepoznatih lokaliteta. Istražujući povijesne fragmente u kaletama i na građevinama, grbove, romaničke i gotičke simbole i neobične reljefe u srcu Splita interpretirali bi i kreirali vlastite reljefe tehnologijom reciklaže otpadnog kartona stvarajući nov sustav vrijednosti eko -dizajn.Uz eksperimentiranje različitih tehnika učenici djeluju i rade sa kartonom kao otpadnim materijalom u tehnici mix-medie stvarajući izabrane motive u umjetnička djela sa ciljem promocije lokalne baštine predstavljajući kulturnu vrijednost našeg grada.

REZULTATI:

Izložba učeničkih reljefa -arhitektonskih fragmenata starog Splita u inovativnim tehnikama reciklaže i mix-media u likovnom oblikovanju materijala u prostorijama Galerija Škola ako dozvole epidemiološka mjere, virtualna izložba

Škola likovnih umjetnosti, Split

PRETHODNICI DANAŠNJICE

Projekt „Prethodnici današnjice“ objedinjuje 3 kulturno povijesne građevine te osobe iz povijesti Splita.

KULTURNO POVIJESNE GRAĐEVINE: Crkva Sv. Jerolima na Marjanu, Crkva Sv. Martina (Zlatna vrata), te Crkva Sv. Trojice na Poljudu 6 .- 9. st. – se povezuju s OSOBAMA I IDEJAMA: Sv. Jerolim (Zaštitnik Dalmacije, teologa, prevoditelja,knjižničara, učitelja i studenata) iz 4.st., Sv. Martin („vojnik na silu, biskup po dužnosti, a monah po izboru«.) iz 4 st.- te promatra u kontekstu POVEZNICA SA SUVREMENOŠĆU – Sv. Jere danas – ideja i aktivnost;
Sv. Martin danas – ideja i aktivnost; „Otac, Sin i Duh Sveti“ Duhovnost kao blago unutar materijalnog svijeta 21. st.

REZULTATI:

e-book na hrvatskom i engleskom jeziku kao promotivni materijal ,

izložba fotografija u prostorima Info zone ako dozvole epidemiološke mjere, ako ne onda virtualna izložba

SREDNJA ŠKOLA BOL

Legenda o “Palocu”

Učenici bi u razdoblju od siječnja do kraja svibnja istražili priču te snimili kratki film i izradili letke (koje bi ponudili TZ) o tome kako je nastala„Kuća u kući“. To je lokalitet koji je zaštićeni spomenik kulture, ali i privatno vlasništvo stoga je zanemaran i nedovoljno poznat javnosti i turistima. Pitanje je da li bi se mogao naći neki model koji bi bio zadovoljavajući i za vlasnike, Turističku zajednicu, Boljane i za posjetitelje Bola. A priča kaže:
„Zemlja na kojoj je sagrađena Markova kuća pripadala je obitelji Vuković, koja je brojala šestero braće, tri svećenika i tri pomorska kapetana. Plovili su kapetani svojim jedrenjakom i trgovali čitavim Mediteranom, te se napokon odlučili oženiti s tri Španjolke i sagraditi im veliku kuću (Paloc) na svojoj zemlji, upravo tamo gdje se nalazila Markova kuća. Ponudila su braća Marku veliki novac za otkup, ali Marko svoju kuću nije želio prodavati. Angažirala su braća tadašnjeg načelnika Vužića, da im pomogne u posredovanju, ali se Marko posvađao s načelnikom i zaprijetio mu smrću, te je zbog straha od odmazde morao pobjeći iz Bola u Dubrovačku Republiku.
Braća Vuković započela su gradnju oko Markove kuće, koju su kasnije planirali srušiti Vukovići su podigli tri kata i još je samo trebalo postaviti podove i krov, pa su otputovali u Mletke po drvenu građu. Nakrcali su brod i krenuli nazad prema Bolu, ali ih na povratku uhvati veliko nevrijeme i potopi brod, a od posade se nitko nije spasio. Kako ni jedan od šestero braće nije imao djece, ugasio se rod Vukovićevih, a Marko Sila se nekoliko godina nakon toga vratio živjeti u svoju kuću, danas poznatu kao “Kuća u kući”.

REZULTATI:

Brosura-cuvari_bastine

Film-čuvari baštine

SREDNJA ŠKOLA HVAR

KORAK ZA FOR

Ovogodišnja tema u centar stavlja sintezu baštine i obrazovanja. Sustavnom edukacijom i kreativnim načinima prenošenja znanja i vještina, a posebice na području kulture dajemo vrijedan zalog dobrobiti naših budućih generacija. Naša srednja škola Hvar nalazi se na otoku Hvaru. Otok Hvar bogat je kulturnim znamenitostima i baštinom, a samo otkrivanje slojeva prošlosti nalikuje neprekidnoj potrazi za blagom. Ovim projektom htjeli bismo povezati tri pojma: kulturna baština, obrazovanje i moderna tehnologija. Dvadeset i četiri stoljeća urbanog života ostavila su traga u kamenu, u otočkim spomenicima i građevinama, ali i u svakodnevnom životu. Danas ne postoji aplikacija koja bi posjetitelje Hvara vodila od poznatih lokacija prema onim manje razvikanim. Uz pomoć GIS tehnologije, aplikacija Geocaching i Story Map u ovom projektu moći ćemo pratiti kulturni razvoj grada Hvara i otoka Hvara od antičkih vremena preko bogate renesanse tijekom koje se gradi najstarije javno kazalište Europe pa sve do suvremenog umjetničkog izričaja. Projektom će biti prikazan samo dio bogate riznice otočke kulture. Učenici naše škole će uz pomoć (usmjeravanje) nastavnika / mentora izraditi u ArcGIS Online programu inovativnu programsku aplikaciju na hrvatskom, engleskom i talijanskom jeziku. U toj aplikaciji interpretirati će najznačajnija prostorna obilježja odabrane otočne nepokretne materijalne baštine. Osim didaktičkog inovacijskog značaja, navedena aplikacija također pruža mogućnost višejezičnog tumačenja prostornih sadržaja, što je posebno značajno u kontekstu zajedničke međupredmetne suradnje. Druga aplikacija koju će učenici koristiti je Geocaching. Geocaching je spoj avanture i moderne tehnologije. Ova vrsta aktivnosti provodi se na otvorenom i može se okarakterizirati kao hi-tech potraga za „skrivenim blagom“. Uz pomoć Geocaching aplikacije prilikom fotografiranja i mapiranja lokacija učenici će na svakoj lokaciji ostavljati skrivati „cacheove“ (tragove) i označiti koordinate zemljopisne širine i dužine pomoću GPS uređaja (mobitela). Za pronalazak „skrivene kutije“ tragači koriste svoje GPS uređaje u kombinaciji s kartama i tragovima. Korištenjem aplikacija pruža nam se i (geo)marketinški aspekt u kontekstu promocije otočnih povijesno – kulturnih znamenitosti. Upravo marketinški aspekt i mogućnost promocije na jedan inovativan način uz povezanost sa sektorom obrazovanja razlog je zainteresiranosti Turističke zajednice grada Hvara za ovaj školski projekt.

REZULTATI:

Rezultati projekta su: aplikacija Story Map s rutom koja ujedinjuje već dobro poznatu materijalnu baštinu Hvara i onu manje poznatu; galerija fotografija s navedenih lokacija; „cacheovi“ – tragovi u svjetski poznatoj aplikaciji koji vode do istraženih i manje istraženih lokacija posjećenih u projektu kako bi korisnici aplikacije pronašli i manje poznate (razvikane) znamenitosti. Aplikacije: engleski jezik: https://uploads.knightlab.com/storymapjs/36bf25e6c588910fa843584d46a392fb/step4/index.html hrvatski jezik: https://uploads.knightlab.com/storymapjs/d7a8fbd9b31d8ece83367ca5c28ff91a/korak-za-for/index.html talijanski jezik: https://uploads.knightlab.com/storymapjs/c7074b119c4482cee032f7f5e077c031/passo-per-hvar/draft.html. Virtualna izložba: https://www.artsteps.com/embed/60a6954a66d8523b01f5368c/560/315 Promocija: http://www.hvar.hr/portal/hvarski-srednjoskolci-nastavljaju-s-uspjesnim-projektima/ , http://ss-hvar.skole.hr/?news_hk=1&news_id=165&mshow=1921#mod_news

ZDRAVSTVENA ŠKOLA

ŠUMSKO BLAGO

3.NAGRADA UKUPNO

1.NAGRADA STRUČNOG ŽIRIJA U KATEGORIJI SREDNJE ŠKOLE

Nositelji aktivnosti ovog projekta su učenici Zdravstvene škole, Split

Ciljevi projekta:
• osvijestiti učenicima važnost materijalne kulturne baštine te očuvanja fizičkih artefakata prošlih generacija koji su jedinstveni i nenadomjestivi
• istraživanje povijesne i kulturne baštine crkve Gospe od sedam žalosti
• prezentiranje saznanja na interdisciplinaran način
• poticanje učenika na poštivanje i očuvanje nematerijalne kulturne baštine i isticanje njene posebnosti u europskom okruženju
• poticanje učenika na kreativnost u izradi zanimljivih formata primjerenih njihovoj dobi uz korištenje modernih tehnologija i alata.
Pri tome je planirana uporaba
• digitalnih web alata: PADLET, CANVA i GENIALLY za izradu interaktivnog “zida poruka” digitalnih plakata i interaktivne mape;
• html,css,java script / WIX za izradu web stranice;
• besplatne aplikacije za obradu i montažu filma
• poticanje učenika na timski rad i kreiranje poduzetničkih ideja u kulturnom turizmu.
Učenici će uz pomoć nastavnika-mentora razviti istraživačke, znanstvene i prezentacijske sposobnosti s ciljem da crkvicu Gospe od sedam žalosti učine prepoznatljivom široj javnosti i da osvijeste potrebu njene revitalizacije i očuvanja.
U prikupljanju podataka koristit će različite vrste izvora: pisane, slikovne i usmenu predaju. Nakon što obrade i odaberu podatke koje će koristiti u prezentaciji lokaliteta, različitim metodama će predočiti priču o povijesnom razvoju crkve, bitnim događajima i vrijednostima ljudi koji su je oblikovali i učinili ovakvom kakva je danas.
Njihov rad će sadržavati intervjue, scenske prikaze, interpretativne narative, interaktivnu kartu… Tumačenje će obuhvatiti više perspektiva koje otkrivaju značenje određene baštine za različite ljude. Ovakvom interpretacijom kulturne baštine iskustva se pretvaraju u izvore nadahnuća i kreativnosti, budi se znatiželja kod promatrača i potiče ih se na promišljanje, aktivno sudjelovanje u zajednici, očuvanje nasljeđa i predstavljanje gostima kao dijela identiteta, prošlosti, ali i budućnosti.

 

REZULTATI:

PISALO SE O PROJEKTU:

1. POZIV UČENICIMA NA SUDJELOVANJE U PROJEKTU
http://ss-zdravstvena-st.skole.hr/?news_id=3089#mod_ne
ws

2. GOSPICA – ŠUMSKO BLAGO (PR članak)
http://ss-zdravstvena-st.skole.hr/?news_hk=1&news_id=3175&mshow=1173#mod_news

3. https://www.dalmacijadanas.hr/na-marjanu-pronadeno-sumsko-blago/

4. https://dalmatinskiportal.hr/energija-i-ekologija/sumsko-blago-marjanska-gospica/97446

5. VIDEO PREZENTACIJA, NA STR. ZDRAV.ŠKOLE

6. Šumsko blago, promotivni video, YouTube

7.
“MARJANSKA GOSPICA” – KRATKI FILM, YouTube

8. Šumsko blago u medijima – NAJAVA – PRIVODIMO PROJEKT SVOME KRAJU

9. OBJAVA FILMA I WEB STRANICE ŠUMSKO BLAGO na web stranici Zdravstvene škole
http://ss-zdravstvena-st.skole.hr/#mod_news

Istražujući Marjan projektom “Stazom zdravlja do znanja” otkrili smo
ovo blago. Blago koje nam skriva Marjan je zapravo jedna stara
crkvica iz 14. stoljeća koja nosi naziv Gospa od sedam žalosti.
Danas napuštena, nekada je bila mjestom susreta brojnih Splićana.
Naime, na njoj se nalaze rukom ispisani zavjeti vjernika koji su se uzdali
u Gospinu pomoć. Tužno stanje crkvice i želja za vraćanjem barem
dijela nekakvog starog sjaja inspirirali su nas za daljnje planiranje projekta.
Kratkim filmom čiji scenarij su pisale učenice, željeli smo prikazati kako
se plodno marjansko tlo iskorištavalo za poljoprivredu i neke od običaja
starih Splićana. Uz kratak film još je mnogo detalja koje smo objavili
na web-stranici posvećenoj ovom šumskom blagu.
https://zdravstvenaskola.wixsite.com/gospica
WEB STRANICA PROJEKTA

https://zdravstvenaskola.wixsite.com/gospica/general-8
FILM “Marjanska Gospica”

Za potpuniji doživljaj izradili smo brošuru i niz plakata te postere (infografike)
s fotografijama crkvice. Iznenadit ćemo vas i suvenirima (melem i straničnici) koji će
vas trajno povezati s Gospicom, kako Splićani nazivaju ovu crkvicu koja je mnogima pružila
utjehu i nadu. Cilj nam je podsjetiti javnost na iznimnu vrijednost ove crkvice,
ali i potaknuti sanaciju ovog vrijednog marjanskog blaga.

Brošuru, plakate, straničnike i suvenire moći ćete uskoro pronaći i u suvenirnici
Javne ustanove za upravljanje Park – šumom Marjan u Centru za posjetitelje,
na Trumbićevoj obali (ZAPADNA OBALA) podno marjanskih skala.

Na web stranici ŠUMSKO BLAGO predstavili smo cijeli projekt
kao i crkvicu GOSPE OD 7 ŽALOSTI, ali i kulturnu baštinu Marjana.
Sve fotografije, videosnimke i pjesme su autorska dijela sudionika programa.
Također, na stranici možete vidjeti mapu s pješačkim turama do crkvice
kao i fotografije naših SUVENIRA:
straničnike (infografike izrađenie u CANVI), crtež crkvice
(ručni rad učenice, koji je priprema za izradu kalendara, medaljona i magneta) te melem (ljekovita krema).
KRUNA cijele priče je 10-o minutni FILM (učenici su napisali scenarij,
osmislili režiju, otpjevali glazbenu temu filma i naravno odglumili u filmu…
Povezali su se i s našom bivšom učenicom koja je narator u filmu.

https://zdravstvenaskola.wixsite.com/gospica/suverniri
PRIKAZ IZRAĐENIH SUVENIRA

igrice edukativne – za najmlađe i one malo starije

https://zdravstvenaskola.wixsite.com/gospica/merjanska-kadena
RECITAL, na izvornom splitskom izričaju,
(stihovi i recitacija su autorsko djelo sudionika projekta)

I.GIMNAZIJA, SPLIT

Split, je t’aime

Sam naziv projekta (Split, je t’aime) može sugerirati temu kojom se želimo baviti – kulturom našeg grada koju smo baštinili od Francuza.
U vrijeme gradske uprave od 1806. do 1813. Francuzi su proveli temeljite društvene reforme i grad je doživio važnu prekretnicu u razvoju. Dogodile su se značajnije urbanističke intervencije, unaprijedile životne prilike i prostorna organizacija grada. Upravitelj Ilirskih provincija bio je maršal Marmont koji se posebno zanimao za antičke starine, a njegovo ime nosi i najfrekventnija splitska ulica koja vodi na Rivu, izgrađenu upravo za vrijeme i pod pokroviteljstvom samog Marmonta.
Većina lokaliteta nije zanemarena (ili nepoznata!), ali smatramo da je zanemarena povijest. Mnogo članova lokalne zajednice nema točnu predodžbu što se gradilo i događalo za vrijeme francuske uprave. Zadatak je naših učenika da pod mentorstvom profesorica prouče izvore, prevedu tekstove i na kraju pronađu više/manje poznate građevine, kulturno – povijesne (ponekad skrivene) kutke iz tog perioda te nadahnuti poviješću fotografiraju.
Izložba učeničkih fotografija pod nazivom Split, je t’aime bila bi krajnji rezultat našeg istraživanja splitske povijesti.
Marmont je želio sačuvati baštinu Splita, vodio je računa o čistoći, urbanizmu, čuvao grad. To radi svatko tko voli Split i u tom smo duhu imenovali i osmislili projekt.

REZULTATI:

FILM:

https://vimeo.com/543974318/ba7a348366?fbclid=IwAR2vE548NDmFL_NpI37uErZlytcinlVOKPDcMM2456f_fqW4whF3rTNaGRc

Prilažemo i blooperse kao dokaz da je snimanje bilo i više nego zabavno:

https://vimeo.com/543994787/7e5fe8cb4c?fbclid=IwAR20DlWGtp0dMafcCS70YyeG25X17J8BT3KHgqrWAO0rl15kUDUnFGO-iWk

Virtualna izložba:

https://www.flickr.com/photos/192909844@N03/albums/72157719099713342

PUBLIKACIJA:

https://www.dropbox.com/s/f81kunngz7nhkgw/I%20Gimnazija%20Split%20katalog%202021.pdf?dl=0

INDUSTRIJSKA ŠKOLA,  SPLIT

Štorija o zaboravljenoj Sutrojici

3.NAGRADA STRUČNOG ŽIRIJA U KATEGORIJI SREDNJE ŠKOLE

Projekt Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije „Čuvari baštine“, tema „Skrivena blaga mista moga“, privukao nas je zbog naziva teme jer Industrijska škola smještena na splitskom Poljudu najbliži je susjed prilično zanemarenom lokalitetu crkve Svete Trojice, male crkve velike kulturne vrijednosti izgrađene na prijelazu iz 8. u 9. stoljeće, upisane u registar najvrjednije spomeničke baštine Republike Hrvatske kao spomenik nulte kategorije.
Izuzetna blizina ovog lokaliteta omogućila nam je da ga svakodnevno gledamo kroz prozore naše škole, prolazimo mimo njega, a isto tako kroz nastavne predmete Povijest, Hrvatski jezik, Vjeronauk proširimo svoja znanja i upoznamo se s vrijednošću ovog spomenika što želimo prenijeti našim vršnjacima i javnosti koji nisu svjesni koliku vrijednost imaju u svojem gradu.
Našim projektom „Štorija o zaboravljenoj Sutrojici“ ispričali bismo priču o ovom spomeniku nulte kategorije, čime bismo doprinijeli turističkoj i kulturnoj promidžbi ovog zanemarenog bisera. Projekt bi bio spoj naših vještina i znanja koja usvajamo kroz općeobrazovne i strukovne predmete čime bismo postigli interdisciplinarni način obrazovanja.
Cilj projekta je izraditi modele lokaliteta crkve Sv.Trojice u četiri verzije: kao pločicu s gravurom nacrta crkve, žičanu maketu crkve, 3D model crkve na tokarskom stroju te maketu na CNC stroju koji bi se mogli koristiti kao suveniri. Time bismo uključili sva zanimanja naše škole, elektro i brodostrojarskog područja rada. Nakon izrade modela talentirani učenici za vizualne medije će napravili kratki promotivni filmski uradak koji bi sadržavao proces izrade spomenutih modela te promo-knjižicu o povijesnoj pozadini i zanimljivosti crkve Sv. Trojice. Sve navedeno ćemo predstaviti Turističkoj zajednici Split u svrhu promocije ovog zaboravljenog lokaliteta u nadi da će ga uvrstiti u turističku ponudu grada Splita.
Ovaj projekt omogućio bi promociju naših znanja i vještina kao i promociju spomeničke vrijednosti našeg kraja. Predstavili bismo tako javnosti kulturnu i turističku atrakciju našeg grada.

REZULTATI:

Mrežna stranica Industrijske škole: https://www.industrijskaskola.hr/sutrojica/ Film – PowerPoint prezentacija – Plakat – Učenički uratci modela crkve – Trojezična publikacija – Izložba u atriju škole

II. gimnazija, Split

Sustipan – tihi čuvar gradskih uspomena

Projekt „Sustipan – tihi čuvar gradskih uspomena“ za cilj ima predstaviti jedan od najljepših gradskih lokaliteta uz prikaz povijesti njegovih različitih namjena. Učenici će se osvrnuti na nekoliko aspekata Sustipana: prirodni položaj, povijesni put od srednjovjekovnog samostana i konačišta, zanimljiv dijalektološki aspekt imena, povijesni i umjetničku važnost perioda gradskog groblja te današnje, moderne funkcije – od prekrasnog mjesta za šetnju i odmor do različitih javnih (predstave, koncerti…) i privatnih manifestacija (svadbe…).
Njihov će istraživački rad početi u suradnji s Gradskom knjižnicom Marka Marulića i potragom za relevantnom literaturom, razgovorom s predstavnicima Turističke zajednice Splita te vlastitim fotografijama i videomaterijalima u kojima će objediniti rezultate istraživanja. Ukoliko zdravstvena situacija bude dopuštala, učenici će predstaviti svoje foto i video uratke u prostorima školske ili gradske knjižnice.
Osim foto-izložbe i kratkog filma, učenici će napraviti programsku knjižicu koja će sadržavati prikupljene informacije o Sustipanu i služiti kao prikladna informativna brošura.

REZULTATI:

Promotivni film “Sustipan – tihi čuvar gradskih uspomena” postavljen na YouTube kanal školske filmske družine, programska knjižica s podacima o projektu i suradnicima, plakat projekta, PowerPoint prezentacija, izložbene fotografije, medijski članci i projektu na web stranicama škole te portalima Slobodna Dalmacija i Dalmacija Danas.

Prirodoslovna škola Split

Od Kapljice do Crkvice – Čudo svetog Duje

Projekt “Od Kapljice do Crkvice – Čudo svetog Duje”, interdisciplinarni je projekt koji ujedinjuje povijest, povijest umjetnosti, informatiku, nove tehnologije i, povrh svega, istraživački rad. Učenici će samostalno i uz pomoć voditelja projekta istražiti put kojim se prenosilo tijelo svetoga Dujma iz Salone do Splita. Ono što je znakovito i značajno na tome putu jest postojanje dvaju primjera nepokretne kulturne baštine, crkve svetoga Duje u Dujmovači i kapelice svetoga Duje na Kmanu. U usmenoj predaji poznata je legenda o marljivim ljudima koji su tijekom prenošenja tijela svetca, od vrućine i težine posla na nekim mjestima zastali da se odmore i pomole. Na tim je mjestima čudesno potekla voda za osvježenje, a kasnije su, tome u čast, tu izgrađene spomenute građevine, crkva i kapelica. Učenici će se pobliže upoznati s legendom i povijesnim okolnostima legende, istražiti će dva spomenuta lokaliteta, proučiti u kakvome su stanju danas i promišljati o načinu očuvanja baštine, a potom će na kreativan način predstaviti rezultate svoga istraživanja (filmom i digitalnim materijalima).

REZULTATI:

– izrada letaka i plakata s glavnim informacijama i otkrićima o lokacijama
– snimanje videa o otkrićima i lokacijama
– izrada web stranice (ili dodatka na postojeću web stranicu škole) sa svim materijalima i sadržajima koje smo izradili
– digitalna mapa od Salone do Splita s označenim lokacijama crkvica
Svi “proizvodi” dostupni su na sljedećoj poveznici: https://prirodoslovna.hr/?page_id=13918
O projektu se pisalo u medijima:
1. DALMACIJA DANAS https://www.dalmacijadanas.hr/od-kapljice-do-crkvice-cudo-svetog-duje-ucenice-prirodoslovne-skole-split-obradile-su-pricu-o-prenosenju-tijela-svetog-duje-iz-salone-do-splita/?fbclid=IwAR3at4A8US7127g3qfUzF8Rn6zYIejZUnQg9lr6UqmFsQ7dJ2KLQv_YVdB0

2. ŠKOLSKA WEB STRANICA https://prirodoslovna.hr/?p=14183

3. SLOBODNA DALMACIJA https://slobodnadalmacija.hr/budi-slobodna/ucenice-i-profesorice-splitske-prirodoslovne-gimnazije-napravile-su-istrazivanje-o-svetom-duji-i-podsjetile-na-predaju-koju-smo-sramotno-kolektivno-zapustili-1100124?fbclid=IwAR0SB6ip8Ml_puHy1iHT22MMwMGFLZevZtPSOplapHal-U4um3htucdX1n0

4. SUSRET S GRADONAČELNIKOM https://www.split.hr/clanak/susret-gradonacelnika-i-mladih-autorica-filma-o-svetom-dujmu-vasa-kreativnost-pravo-je-lice-splita

5. SPLIT VIDEOPORTAL https://www.youtube.com/watch?v=lVxvHjZh60s