Roboti su automatizirani strojevi čija je namjena raznovrsna, a sastoje se od konstrukcije s pripadajućim pogonskim uređajima, senzora i upravljačkog uređaja. Dijele se po stupnju pokretljivosti (statički i mobilni roboti), namjeni (industrijski, medicinski, podvodni, roboti za istraživanje svemira, vojni roboti), strukturi konstrukcije (mehatronički, biotronički i bioroboti) te veličini (makroroboti, mikroroboti i nanoroboti).
Inteligentni roboti posjeduju sposobnost učenja, rasuđivanja i donošenja zaključaka te imaju visok stupanj funkcionalne i mobilne autonomnosti. Napredak robotike je toliko galopirajuć da je samo pitanje vremena kada će se približiti ljudskoj inteligenciji i kada će je u konačnici nadrasti, što postavlja neka pitanja i dileme koje se izravno tiču razvoja društva.
U današnje vrijeme, najzastupljeniji su industrijski roboti, pogotovo u automobilskoj i avio industriji, a učestala je primjena robota u svemirskim putovanjima, istraživanju podmorja, poljoprivredi pa čak i u industriji igračaka.
Smatra se da je prvu ideju o robotima lansirao Leonardo da Vinci koji je zamislio robota kao pokretni stroj u obliku lava. Ipak, sam termin robot potječe od češkog književnika Karela Čapeka koji ga je spomenuo u svojoj drami Rossumovi Univerzalni Roboti.
Riječ robotika prvi put koristi Isaac Asimov u svojoj znanstveno-fantastičnoj pripovijetki Izmotavanje, a razvoj prvog industrijskog robota započeli su George Devol i Joseph Engelberger početkom 1960-ih u SAD-u.
Prodaja robota na globalnoj razini raste najviše zahvaljujući automobilskoj i elektroničkoj industriji, a zemlje koje prednjače u potražnji i proizvodnji robota su Japan, SAD, Kina, Australija i zemlje EU.
Robotika je jedan od stupova našeg Centra izvrsnosti Nove tehnologije, a pripada području tehnike koji objedinjuje mehaniku, automatsko upravljanje, elektroniku, računarstvo i kibernetiku.
Roboti imaju fizičku dimenziju. Oni nisu u virtualnom, nego realnom svijetu. Pomoću robota čovjek može ostvariti zadaće koje sam nije sposoban obaviti. Stručnjak u području robotike mora biti upoznat s logikom, mikroprocesorima i računalnim programiranjem te pripremiti specifikacije za sposobnosti robota koje se odnose na određenu radnu okolinu.
Naši talentirani učenici u programu robotike razvijaju maštu, inteligenciju i inovativnost kroz razne zadatke koji uključuju:
• osmišljavanje zadaća koje robot može obaviti
• sastavljanje i primjenu mehaničkih dijelova, elektronike, senzora
• programiranje rada robota
• povezivanje svih robotskih sustava u funkcionalnu cjelinu
• igru, učenje i rad
Također, u sklopu robotike naši učenici koriste moderne alate CAD/CAM pomoću kojih dizajniraju i izrađuju dijelove robota.
CAD / CAM (računalno potpomognuto oblikovanje i računalno potpomognuta proizvodnja) odnosi se na računalne softvere koji se koriste za projektiranje i proizvodnju proizvoda.
Učenici koriste CAD/CAM programe pomoću kojih razvijaju maštu i inovativnost kroz zadatke koji uključuju:
• Dizajniranje dijelova robota- 3D modeliranje
• Simuliranje rada mehaničkih sklopova robota
• Izradu programa za upravljanje obradom na CNC strojevima i 3D printeru
• Izradu mehaničkih dijelova robota na CNC strojevima i 3D printeru
• igru, učenje i rad
Budući da je suradnja jako važan aspekt dijeljenja znanja i sudjelovanja u raznim manifestacijama, ponosno najavljujemo da smo uspostavili suradnju sa „Splitskom međunarodnom školom“ (Split International School) i veselimo se zajedničkim projektima koji nas čekaju u novoj školskoj godini.