U Hrvatskoj, ali i cijelom svijetu, darovita djeca su nerijetko zanemarena i njihove sposobnosti često prođu nezapaženo. Igrani film Nadarena iz 2017. godine obrađuje temu obrazovnog sustava i važnosti prepoznavanja darovitosti kod učenika. Radnja filma prati priču samca koji odgaja svoju darovitu nećakinju i njegovu borbu za skrbništvo.
Nas u ovom slučaju ipak više zanima darovitost djevojčice koja je imala sreću da je učiteljica prepoznala njene sposobnosti te ju je usmjerila ka izazovima koje nadilaze prosječnost školskog sustava.
Mary Adler, protagonistica filma je polaznica prvog razreda osnovne škole koja se dosađuje gradivom koje mora slušati na satu, a na pitanje učiteljice „koliko je 3+3“, odbija odgovoriti, uz komentar da to svatko zna. Srećom po djevojčicu, učiteljica shvaća da je riječ o iznimno darovitoj učenici te je usmjerava ka izazovima dostojnim njenim sposobnostima.
Darovita djeca imaju jedinstvene potrebe za učenjem koje ih izdvajaju. Ključno je da učitelji i roditelji prepoznaju njihov talent te potiču njihov rast i razvoj. Ipak, istina je da i mnogi učitelji nemaju iskustvo obrazovanja darovitih učenika u okruženju u kojem rade, stoga je ključna i edukacija učiteljskog i nastavnog osoblja.
Mnogi u društvu vjeruju da se darovita djeca rađaju s izraženim znanjem i vrhunskim vještinama, a ne da ih moraju učiti. Darovitost raspršuje ovo pogrešno uvjerenje da je biti nadaren poput magije. Nažalost, mnogi vjeruju da će se darovita djeca i onako sama snaći i da im nije potrebna dodatna podrška. Zato je potrebno učiniti sve što je moguće unutar obrazovnog sustava kako bi se ovaj sveprisutan mit promijenio.
Darovitoj djeci potrebna je podrška, izloženost poticajnom sadržaju i brižni mentori koji će ih voditi kako bi sami napredovali, a za to su potrebni visoko obučeni učitelji i administratori.
Zato pogledajte ovaj film zajedno s vašim djetetom i budite mirni, jer uvijek ima onih koji znaju prepoznati darovitost. 😊