Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije (CI SDŽ) u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) provodi projekt „Identifikacija darovitih učenika u području matematike“. U projekt je uključeno svih 95 osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji, čime smo prva županija u RH koja na ovaj način uvodi unaprjeđenja odgojno-obrazovnog sustava. Cilj nam je testirati sve učenike kako bismo identificirali one potencijalno darovite i visokomotivirane učenike i omogućili podršku njihovom cjelovitom razvoju. Školski koordinatori su se ozbiljno i odgovorno prihvatili posla u ovom projektu te im se ovim putem zahvaljujemo na uloženom trudu i vremenu!
U testiranju se ne koriste klasični zadaci iz matematike, već zadaci koji omogućuju uočavanje potencijala učenika, njihove matematičke kreativnosti i načina rješavanja problema, pri čemu ponekad zaključak o potencijalnoj darovitosti iznenadi i samog učenika i njegovog nastavnika, jer učenik inače nije zainteresiran, motiviran ili aktivan na nastavi matematike (a ima potencijala koji ostaju neuočeni zbog osobina ličnosti ili nekih drugih razloga). Učenici svakako imaju koristi od sudjelovanja u ovom projektu, jer se upoznaju s ispitnom situacijom kakve ih čekaju kasnije u životu, što im može olakšati pristupanje testiranjima i suočavanje sa stresom ispitne situacije (npr. ispiti državne mature).
Rano uočavanje potencijalne darovitosti omogućuje i pravovremeno pružanje podrške cjelokupnom razvoju darovitog djeteta, zbog čega su prednosti ovog testiranja za svakog učenika nemjerljive. Ovim projektom obuhvaćeni su i oni učenici koji nisu iznimno daroviti u području matematike, već imaju potencijala za razvoj i rast, što smatramo jako važnim za istaknuti. Sudjelovanje svih učenika četvrtih razreda važno je kako bi se dobili što sveobuhvatniji podaci i donijeli valjani zaključci, bez obzira smatraju li roditelji/staratelji da im je dijete i u kojoj mjeri darovito u području matematike.
Sudjelovanje u projektu za učenike podrazumijeva ispunjavanje testa matematičkog rezoniranja, kreativnosti i rješavanja problema te upitnika za učenike. Osim toga, upitnike će popuniti i njihovi roditelji/staratelji te učitelji razredne nastave. Testiranje će se provesti u njihovim školama u trajanju od sveukupno četiri školska sata, ali učenici će same testove i upitnike rješavati otprilike dva školska sata.
Po završetku testiranja, povratna informacija o potencijalnoj darovitosti učenika bit će dostavljena školama, koje će tu informaciju proslijediti roditeljima potencijalno darovite djece.
Oni učenici koji se posebno iskažu na ovom testiranju, imat će mogućnost sudjelovanja u programima Centra izvrsnosti SDŽ (matematike) u školskoj godini 2021./2022. Potencijalno darovitim učenicima u području matematike, koji zbog ograničenog broja polaznika u CI SDŽ neće ostvariti pravo upisa, škole će, u skladu sa svojim mogućnostima, omogućiti aktivnosti i potporu razvoju njihovih potencijala, a moći će sudjelovati i u drugim aktivnostima CI SDŽ.
Stoga, pozivamo roditelje/staratelje, dajte suglasnost za sudjelovanje vašeg djeteta u prvom cjelovitom testiranju svih učenika u području matematike, bez obzira procjenjujete li vaše dijete potencijalno darovitim ili ne. Projekt možemo kvalitetno provesti samo uz suradnju svih uključenih: učitelja, nastavnika, roditelja i učenika, jer jedino zajedno možemo izgraditi bolji sustav!