Na splitskom FESB-u u periodu od 4. do 6.4.2019. održana je 2. međunarodna konferencija ,,Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima”, s posebnim naglaskom na stručnu podršku radu s darovitim i potencijalno darovitim učenicima i nastavnicima.
Organizatori konferencije bili su Splitsko-dalmatinska županija i Centar izvrsnosti SDŽ u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, Veleposlanstvom Države Izrael u RH i Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
Kao predavači na konferenciji su angažirani stručnjaci iz realnog sektora, odgojno-obrazovni djelatnici, donositelji odluka i inozemni stručnjaci.
Na konferenciji su sudjelovali učitelji i nastavnici (predmetna nastava – matematika, biologija, kemija, fizika, informatika, tehnička kultura i ostali nastavnici STEM područja), stručnim suradnicima (psiholozi) i ravnateljima OŠ i SŠ.
U tri dana konferencije, oko 500 sudionika je imalo priliku kroz različite teme osvijestiti važnost darovitosti u svakom društvu, prepoznati obrazovne potrebe darovite djece, emocionalne i socijalne, djelotvorne načine odgojno-obrazovne podrške te usporediti načine rada u Izraelu i Hrvatskoj.
Naši gosti predavači iz Izraela (Menachem Nadler i Iris Azulay) i Njemačke (Judith Hilmes) predstavili su svoj sustav podrške u radu s darovitom djecom te na taj način pokazali primjer dobre prakse, od kojeg možemo puno toga naučiti i primijeniti u odgojno-obrazovnom procesu, a veleposlanik Države Izrael u Republici Hrvatskoj Ilan Mor naglasio je kako ovakav događaj pokazuje dobru suradnju Izraela i Hrvatske, osobito na polju kojem je cilj detektirati nadarenu i kvalificiranu djecu i mlade, promovirati ih i pobrinuti se da u budućnosti doprinose društvu u našim državama.
Hrvatsko društvo i obrazovni sustav tek su u fazi upoznavanja s darovitošću, ali još nisu svjesni koliko je ona važna za našu budućnost. Daroviti imaju posebne potrebe pa im treba i nadograditi sustav koji će omogućiti potpuni razvoj svih njihovih potencijala. Upravo bi takvi pojedinci trebali biti nositelji razvoja, jer nas samo novi koncepti i nove ideje mogu odvesti u bolje društvo.
Međutim, sadašnji obrazovni sustav još uvijek nema odgovor na pitanje: darovito je, što ću s njim? Stoga se sustav treba mijenjati te nadograditi koncept uočavanja i identifikacije darovite djece, kao i pružanja potpore njihovom razvoju. Sudionici konferencije ipak su istaknuli da se sustav neće sam od sebe promijeniti, već da će ga, kao i uvijek kroz povijest, stvarajući kritičnu masu, mijenjati pojedinci.
Naša je misija kreirati dobar sustav koji će znati odgovoriti na pitanje: Gdje će biti naša djeca 2031.?
U boljoj Hrvatskoj…