Nakon što za šest programa obradite podatke prikupljene od 703 osobe: 181 odgojno-obrazovnog djelatnika i 522 učenika i ispišete šest dokumenata sa ukupno 187 stranica teksta… osjetite potrebu podijeliti dojmove s nekim, sa svima. Izrada evaluacijskih izvještaja dio je posla kojem se baš ne veselimo, ali ove godine su nas nekako ostavli s osmjehom na licu (iako se ne vidimo baš dobro od svih tih grafova, tablica i postotaka).
Svaku godinu tražimo vaše mišljenje o sudjelovanju u našim programima, o isplativosti truda, vremena i energije koje ste uložili u provedbu projekata u svojim školama. Svake godine, osim čekanja ideja za unaprjeđenje, malo i treperimo dok obradimo podatke. Jer i tim koji je osmislio svaki pojedini program, koji tijekom cijele godine organizira i koordinira sve aktivnosti, čeka konačnu ocjenu dionika. Prema prosječnim ocjenama, malo nam je nedostajalo da prođemo s odličnim u svim programima, osim programa Mother Earth koji je eto, prošao s 5,0.
Sažeto, u interdisciplinarnim izvannastavnim programima koji se kao projekti provode na razini škola u šest programa (po starosti): Dalmatinski suvenir, Čuvari baštine, CIMAJ, RAST, Mother Earth i RoboStart ukupno je realizirano 86 pojedinačnih školskih projekata, od čega 68 u osnovnim, a 18 u srednjim školama. Vodilo ih je 86 školskih koordinatora u suradnji sa 254 mentora, a u njima je sudjelovalo 2660 učenika. I odgojno-obrazovni djelatnici i učenici iznimno su zadovoljni sudjelovanjem u našim programima. Hvalite ideju pojedinog programa, organizaciju i predstavljanje projekata na Festivalu izvrsnosti. Ponosni smo što ste u svim programima preko 95% u potpunosti zadovoljni komunikacijom s našim voditeljima i što vas velika većina ima želju sudjelovati u programima i naredne školske godine.
Izgleda da je glavna zamjerka što vas ne nahranimo i ne napijemo na Festivalu izvrsnosti koji je malo i preglasan, ali ono što je bilo najljepše čitati jest raznolikost i korisnost kompetencija koje učenici, ali i njihovi nastavnici stječu kroz sudjelovanje u našim programima. U svim programima učenici navode da im je ovakav način učenja zabavniji, zanimljiviji, kreativniji i korisniji. Iako su teme pojedinih projekata bile jako raznolike, i odražavaju kreativnost i entuzijazam mentora i učenika koji su u njima sudjelovali, ono što je zajedničko svim našim programima jest da su kompetencije i vrijednosti koje učenici prepoznaju kao najveću korist i koje im se najviše sviđaju upravo one kompetencije i vrijednosti koje smo pri planiranju programa imali na umu:
- Povezivanje s drugim učenicima, kolegama i školama
- Razvoj vještina komunikacije i suradnje u timu
- Razvoj vještina (samo)prezentacije i javnog nastupa
- Razvoj inovativnosti, kreativnosti i samopouzdanja
- Povezivanje s lokalnom zajednicom i rješavanje problema i izazova u svom okruženju
- Razvoj znanja i vještina u područjima važnim za cjeloživotno učenje: poduzetništvu, kulturi i baštini, multimediji, informacijsko-komunikacijskom području, aktivnom građanstvu, zaštititi okoliša i mnogim drugima
Spoznaja da su u našim programima učenici i njihovi nastavnici zaista uživali, širili vidike, otkrivali nešto novo o sebi i svijetu koji ih okružuje, mijenjali stavove i vrijednosti, upoznavali nove prijatelje i povezivali se zaista znači. Hvala svima koji su sudjelovali u izvannastavnim programima CI SDŽ, vidimo se uskoro opet!