“Ja sam otočanin i, više od samog otoka, otočanina definira okolno more.
Živimo od ribe i vremena plime i gledamo brodove…”
VITORINO NEMÉSIO, azorski pjesnik
Corsário das Ilhas, 1956.
U okviru projekta „Innovative digital approaches in learning environment in European schools“ Erasmus + 2021-1-LV01-KA220-SCH-000027689 sudjelovali smo u LTTA aktivnosti “C4 | Real-World Applications of Sensors, Robots, and Drones for Educational Purposes. Interactive Approach with App Inventor”, a cilj joj je bio ponuditi studentima i nastavnicima uključenim u projekt novi način razumijevanja tehnologije i njezine upotrebe u nastavi. Fokus projekta bio je na stvarnoj primjeni senzora, robota i dronova u obrazovne svrhe.

LTTA aktivnost održana je u školi Escola Secundária da Ribeira Grande, koja nam je projektni partner. Sam grad Ribeira Grande nalazi se na sjevernoj obali otoka São Miguel, koji je dio Azorskog arhipelaga u Portugalu. Grad je drugi po veličini na otoku, nakon glavnog grada Ponta Delgada. Povijest Ribeira Grande seže u 15. stoljeće kada su ga prvi naselili portugalski istraživači. Grad je igrao važnu ulogu u otočkom gospodarstvu tijekom 16. i 17. stoljeća, kada je postao središte proizvodnje i trgovine šećerom. Danas je grad poznat po svojoj arhitekturi, šarmantnim ulicama i živahnoj kulturnoj sceni.
Na sastanku su sudjelovala tri djelatnika Centra izvrsnosti u Splitu, predvođena voditeljem našeg programa robotike Tonijem Jagnjićem. Tijekom aktivnosti sudionici su se upoznali s različitim digitalnim alatima, uključujući dronove, robote i senzore. Naučili su kako izraditi i programirati te alate, a također im je pokazano kako ih koristiti u obrazovnom okruženju.
Aktivnost je uključivala interaktivne radionice, sesije učenja i aktivnosti s dronovima. Sudionici su imali priliku izraditi mobilne aplikacije koristeći App Inventor te izraditi i programirati obrazovne robote za određene predmete učenja. Također smo imali priliku posjetiti lokalne atrakcije, kao što su Lagoa do Fogo, Caldeira Velha, Gruta do Carvao i Sete Cidades.
Susret je bio izvrsna prilika za naučiti nešto novo o primjeni digitalnih alata u stvarnom svijetu i kako ih koristiti u nastavi. Interaktivni pristup aktivnosti pomogao je sudionicima da uče na zabavan i privlačan način, a posjeti lokalnim atrakcijama pružili su zaokruženo iskustvo koje ćemo pokušati primijeniti i u našim budućim aktivnostima u Centru izvrsnosti.
- Igre dronovima
- Predavanja
- Radionice
- Prezentacije
- Radionice
- Sudionici
- Expolab
- Posjet Lago del Fuego
- InDIG logo