U sklopu Erasmus projekta InDig-Innovative digital approaches in learning environment in European schools (2021-1-LV01-KA220-SCH-000027689) održao se u razdoblju od 12. do 16. lipnja susret u Mersinu, Turska, u organizaciji ustanove „Ibrahim Kozacioglu Secondary School“. Projekt je namijenjen primjeni novih tehnologija u obrazovanju u europskim školama, a održana je aktivnost projekta C6 (Building A Sensor For Distance Learning Through Arduino Set).
Aktivnosti projekta održane su u školi Ibrahim Kozacouglu koja se nalazi u gradu Tarsus, koji pripada provniciji Mersin. Mersin je deseti najveći grad u Turskoj te jedna od najvećih luka države. Mersin, kao i Tarsus, leže na ostacima nepoznatih antičkih naselja što ukazuje na dugačku povijest tih gradova. Prikupljajući utjecaje različitih kultura kroz povijest, uključujući antičku, perzijsku, arapsku ali i europsku to je područje postalo popularna turistička destinacija Turske.
Razorni potres koji je pogodio velike dijelove Turske u veljači ove godine, uništio je i neke građevine u ovom dijelu, uključujući i jednu od dvije zgrade škole naših domaćina. Iz tog su razloga neke aktivnosti ovog projekta provedene u matičnoj školi, a ostale u drugim edukacijskim ustanovama. Tako smo posjetili centar „Do it yourself“ gdje učenici nakon redovne nastave dolaze učiti i dodatno se educirati u raznim područjima interesa. Tamo smo prošli osnovnu edukaciju o Arduino programu. Posjetili smo i Edukacijski centar znanosti i umjetnosti (Center of Science and Art) koji je namijenjen darovitim učenicima od rane školske dobi do kraja srednjoškolskog obrazovanja. Učenici centar upisuju na temelju rezultata testova sposobnosti, a upadaju samo oni najbolji. Daroviti učenici u centru imaju priliku, putem individualnog rada s mentorima i rada u malim grupama, razvijati nove vještine s posebnim naglaskom na informatičke vještine te programiranje i robotiku. Radionica koju smo tamo prošli uključivala je izradu vlastitih mobilnih aplikacija, 3D modeliranje i printanje te demonstraciju rada s dronovima.
Na ovom susretu sudjelovali su djelatnici iz svih partnerskih ustanova projekta, uključujući dvije djelatnice Centra izvornosti Splitsko-dalmatinske županije te veći broj učenika iz partnerskih osnovnih i srednjih škola. Susret je bio odlična prilika za upoznavanje novih obrazovnih sustava te stjecanje digitalnih vještina koje su primjenjive u praktičnom radu u nastavi.
Osim radnog dijela susreta, imali smo priliki posjetiti mnogobrojne povijesne i religijske znamenitosti, kao i jednu od najpoznatijih atrakcija Turske – Kapadokiju. Tamo su naše kolegice Lorelaj i Ivona imale priliku vidjeti i doživjeti vožnju balonima na vrući zrak te naučiti o jedinstvenoj geološkoj prošlosti koja je formirala izgled te predivne regije.